Sökning: "blogga"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet blogga.

  1. 1. Att blogga om psykisk ohälsa - ett sätt att hjälpa och bli hjälpt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Kajsa Dellgran; Siri Persson; [2018]
    Nyckelord :internet; blogg; psykisk ohälsa; psykisk hälsa; narrativ; hanteringsstrategi; sociala medier; självbild; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att utforska hur personer med psykisk ohälsa beskriver betydelsen av att blogga om personliga erfarenheter. Semistrukturerade intervjuer genomfördes med fem personer som lever med psykisk ohälsa och skriver en blogg om det. Materialet analyserades utifrån tolkande fenomenologisk analys (IPA). LÄS MER

  2. 2. Blogga på rätt sätt! SEOs betydelse för företagsbloggen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :My Koskinen; [2017]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; SEO; Företagsblogg; Nyckelord; marknadsfördelar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet sökmotoroptimering av företagsbloggar, med fokus på SEO–strategin nyckelord. Syftet med studien är att visa på korrelationen mellan strategier försökmotoroptimering och Google ranking för att på så vis få djupare kunskap om hur tekniskmedvetenhet kan leda till marknadsfördelar. LÄS MER

  3. 3. Digitala verktyg i svenskundervisningen : En kvalitativ studie kring lärares användning av digitala verktyg i svenskundervisningen samt hur användningen av digitala verktyg upplevs påverka elevers motivation till lärande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Amanda Zaar; [2017]
    Nyckelord :digital tools; motivation; ICT; teaching the subject of Swedish; digitala verktyg; motivation; IKT; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur lärare beskriver att de använder digitala verktyg i svenskundervisningen samt hur lärarna upplever att elevernas motivation till lärande påverkas vid arbete med digitala verktyg i undervisningen. Studien har utgångspunkt i en kvalitativ fenomenologisk forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. Det personliga intrycket via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Subhija Radmilovic; Rebecka Lordhem; [2016]
    Nyckelord :Personal branding; Blogs; Digital identity; Impression management; Persona; Digital content marketing; Interviews; Social Sciences;

    Sammanfattning : The personal impression trough blogs - a study about personal bran-ding and impression management through blogs Personal branding is a new phenomenon that is coming across different compli-cations. An individual is supposed to be a personal brand on the one hand and is expected to live up to it’s own uniqueness on the other. LÄS MER

  5. 5. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER