Sökning: "bloggar retorik"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden bloggar retorik.
1. Native advertising - en ulv i fårakläder : En jämförande retorikanalys om sponsrade osponrade inlägg, i en professionell och en privat blogg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur sponsrat material smälter in i det övriga innehållet, i två etablerade bloggar. Den ena är Petra Tungårdens professionella blogg och den andra är Nicole Falcianis privata blogg. Det är en jämförande studie mellan sponsrade blogginlägg och osponsrade inlägg. LÄS MER
2. Nu ännu hälsosammare! : Retoriseringen av begreppet hälsa
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Avdelningen för retorikSammanfattning : I uppsatsen belyser jag begreppet hälsas argumentativa orientering och hur den har kommit att förändrats från 1976 fram till 2015. Undersökningen utgörs av en topikanalys med en jämförelse av användningen av topiker i antologin Hälsa och livskvalitet som är utgiven år 1976 och hälsobloggen PT-Fia, som är en populär och välbesökt blogg inom området hälsa under året 2015. LÄS MER
3. Rabiata rabiesfeminister, orakade gaphalsar och andra aggressiva avarter : En studie av innehåll och argumentation i fyra feministiska bloggar
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay is to study how feminists portray themselves and their opinions about gender issues and other political matters in popular feminist blogs. The blogs that are studied are Lady Dahmer, Fanny Åström, Hanapee and Genusfolket. LÄS MER
4. Samarbete, sponsring och sälj : En kvalitatativ studie av företags retoriska och argumentatoriska kommunikation gentemot bloggare
Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med arbetet var att analysera på vilket sätt företag kommunicerar gentemot bloggare i marknadsföringssyfte, i de fall där kommunikationen misslyckats eller uppfattats som negativ av bloggarna. Genom att med hjälp av metoder för brukstextanalys titta på retoriken och argumentationen i åtta mail som skickats från företag till bloggare, drogs slutsatsen att många av mailen saknade tyngd, både retoriskt och argumentatoriskt. LÄS MER
5. Carema Care? : En retorisk argumentations- och kriskommunikationsanalys av vårdföretaget Carema Care
Kandidat-uppsats, Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen behandlar vårdföretaget Carema Cares två bloggar som skapades i och med krisen som uppstod kring företaget år 2011. Detta görs genom en granskning av argumentationen Carema Care för på bloggarna utifrån kriskommunikationsstrategier och retoriska strategier. .. LÄS MER