Sökning: "bloggar social påverkan"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden bloggar social påverkan.
1. Sony i kris : En undersökning av Sonys kriskommunikation i blogg och sociala medier
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att få en bättre förståelse för hur ett företags kriskommunikation kan se ut i förhållande till dagens kommunikationsteknologi. Med dagens kommunikationsteknologi menas i denna uppsats sociala medier och bloggar. LÄS MER
2. Cancerbloggar : Bloggförfattares upplevelser av sin sjukdomssituation och sitt bloggande
Kandidat-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Syfte: Att undersöka vad personer med cancer skriver i bloggar om sina upplevelser av sin sjukdomssituation och sitt bloggande. Metod: Deskriptiv kvalitativ studie omfattande tio bloggar. Strategiskt och maximalt varierat urval gällande kön, ålder, cancerdiagnos samt botbarhet. Bloggsökning genomfördes i sökmotorn Google. LÄS MER
3. Mitt andra jag : En studie av virtuell identitetskonstruktion med fokus på bloggarna Kissies.se och Kissie.blogg.se
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Den identitetsförvirring som råder i dagens samhälle tar sig en mängd olika uttryck. Ett av dessa är det faktum att många idag genom internet skapar sig parallella virtuella identiteter. En av de som gjort detta är Alexandra Nilsson, som under namnet Kissie driver en av Sveriges idag mest välbesökta bloggar. LÄS MER
4. Det demokratiska samtalet
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Vi blev nyfikna på hur Internet formar nya former för påverkan av demokratiskt politiskt deltagande. Med denna nyfikenhet tar uppsatsen avstamp utifrån den debatt som pågick bland bloggare inför voteringen av FRA-lagstiftningen 2008. LÄS MER
5. Sociala mediers roll i köpbeslut : En studie av hur konsumenter agerar på internet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Uppsatsens frågeställning handlar om att beskriva hur konsumenter använder sociala medier inför ett köpbeslut. Syftet är därmed att beskriva de olika sätt som konsumenter använder tjänster i sociala medier i denna process och hur de värderar det innehåll som de väljer att ta del av. LÄS MER