Sökning: "bloggar trovärdighet"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden bloggar trovärdighet.

  1. 1. Myndigheter, bloggar och trovärdighet : En studie om bloggarna Rymdbloggen och Väderleken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Karin Emilsson; [2019]
    Nyckelord :Myndigheter; bloggar; trovärdighet; sociala medier;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to examine how the concept of credibility express itself in the two blogs Rymdbloggen and Väderleken. Rymdbloggen and Väderleken are written by two Swedish government agencies; Rymdstyrelsen and SMHI. The theoretical framework are theories about credibility. LÄS MER

  2. 2. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Arvid Nordström; [2018]
    Nyckelord :Influencer; rekommendationer; attityd; trovärdighet; opinionsledare;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER

  3. 3. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER

  4. 4. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  5. 5. Texter som berör : Engagerande och trovärdighetsskapande strategier i föräldrabloggar om barns hjärtfel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Moa Jonasson; [2015]
    Nyckelord :hjärtebarn appraisal hälsolitteracitet textanalys trovärdighet närhet engagemang;

    Sammanfattning : I min uppsats undersöker jag bloggtexter som handlar om att leva med ett hjärtsjukt barn, så kallat hjärtebarn. Uppsatsen ämnar undersöka hur skribenterna till bloggarna skapar trovärdighet, engagemang och närhet i sina texter. Det undersökta materialet består av tre bloggar som alla drivs av en förälder till ett hjärtebarn. LÄS MER