Sökning: "bloggare marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden bloggare marknadsföring.
1. Processen för samarbeten inom influencer marketing : Utredande och visualiserande fallstudie om hur man kan förbättra processen för sammankoppling mellan aktörerna inom influencer marketing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This thesis covers how you can streamline the process of linking business relationships within the process of ”influencer marketing”. The phenomenon is based upon the concept that an actor, which is often a company, collaborates with a person with influence to conduct marketing related to a product, service and/or a company brand. LÄS MER
2. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER
3. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER
4. Ska verka spontant skrivet :-) - En undersökning om ungas användande av bloggar som informationskällor, med fokus på dold reklam och dess problematiker
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Människor utsätts dagligen för tusentals reklambudskap, varav flertalet sållas bort. Budskapen behöver således finna nya vägar mottagaren, något som görs bland annat genom dold reklam i bloggar. LÄS MER
5. Blogg som jobb : En studie om att ha yrkestitel bloggare
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka aktiva bloggares syn på yrket bloggare, sin egen blogg och bloggandet i allmänhet. Bloggen som yrke är ett område där tidigare forskning undersöker läsarnas och företagens interaktion med bloggaren. LÄS MER