Sökning: "bloggen som marknadsföringskanal"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden bloggen som marknadsföringskanal.

  1. 1. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  2. 2. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rosanna Buhay; Emma Ingberg; [2014]
    Nyckelord :blog; personal brand; fashion blogger; differentiate; readers; social media; blogg; personligt varumärke; modebloggare; differentierad; läsare; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 3. Bloggen som marknadsföringskanal och varumärkesbyggare - En studie ur bloggskribenternas perspektiv i relation till företagens

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Cathleen Bengtzén; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Bloggstrategier; Bloggskribenter; Internet; Marknadsföringskanal; Personliga varumärken; Sociala medier; Varumärkesbyggande; Word of Mouth; Blog; Blog strategies; Blog authors; Building a brand; Credibility; Internet; Marketing channel; Personal brand; Social media; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att ta reda på vilka bloggstrategier några av Sveriges framstående bloggskribenter använt/använder för att nå framgång med sin blogg, hur de skapat sig ett framgångsrikt personligt varumärke via bloggen, samt vad de tror motiverar företag att använda deras blogg som marknadsföringskanal. Bloggskribenternas syn kompletteras med två företags perspektiv på fenomenet, dels ett företag som arbetar som annonsförmedlare mellan företag och bloggare, dels ett modeföretag som har god vana av denna marknadsföringskanal. LÄS MER

  4. 4. Bloggen som ny marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martina Holm; Maria Andreasson; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; PR; blogg; produktplacering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring på den personliga bloggen- fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofi Åkerman; [2010]
    Nyckelord :blogg; word-of-mouse; trovärdighet; opinionsledare; marknadsföring; badwill;

    Sammanfattning : Följande uppsats behandlar området marknadsföring på den personliga bloggen. Bloggar är ett fenomen som tar mer och mer mediautrymme och har visat sig vara en fascinerande marknadsföringskanal. LÄS MER