Sökning: "bloggen"

Visar resultat 1 - 5 av 189 uppsatser innehållade ordet bloggen.

  1. 1. Svenskläraren på bloggen : En tematisk textanalys av lärares attityder till lyrik i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Astrid Påhlman; Mia Pudarić; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Erfarenheter av aktivitet och delaktighet hos personer med förvärvad hjärnskada : En kvalitativ innehållsanalys av en kollektivt skriven blogg

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Mia Arvidsson; Maria Öman; [2023]
    Nyckelord :blog; everyday activities; physical activities; stroke; systematic text condensation; blogg; fysisk aktivitet; stroke; systematisk textkondensering; vardagliga aktiviteter;

    Sammanfattning : Bakgrund: I ett globalt perspektiv är förvärvade hjärnskador en stor utmaning för samhället i form av kostnader för sjukvård och rehabilitering. Personer som drabbas av förvärvad hjärnskada behöver stöd för att själva ta ansvar för sin träning och hitta meningsfulla aktiviteter tillsammans med andra som en del av en hälsosam livsstil. LÄS MER

  3. 3. Möjligheter och hinder för didaktisk design i det virtuella rummet : En kvalitativ studie om bildlärares syn på, och implementering av bloggar som pedagogiska verktyg i bildundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Caroline Svahn; [2020]
    Nyckelord :Blogg; bildundervisning; bildämnet; digitala medier; digitalisering; design för lärande; multi-modalitet.;

    Sammanfattning : Studies syfte är att undersöka på vilka sätt tre bildlärare använder sig av bloggar i under­visningen samt vilka möjligheter och hinder de ser med bloggen som bildpedagogiskt verktyg. Studien är genomförd utifrån ett designteoretiskt, multimodalt och sociokulturellt perspektiv på lärande. LÄS MER

  4. 4. Bubblan som sprack - Isabella Löwengrips kriskommunikation genom bloggen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Sandberg Fransson; Petra Olgarsson; [2020]
    Nyckelord :Isabella Löwengrip; Image Repair Theory; Self-Presentation Theory; rhetoric textual analysis; crisis communication;

    Sammanfattning : The research conducted in The Bubble That Burst – Isabella Löwengrip’s Crisis Communication Through Blog Posts aims to answer how Isabella Löwengrip attempted to save both her and her companies images during a crisis in the fall of 2019. Benoit’s Image Repair Theory and Goffman’s Self-Presentation Theory were combined to create the framework of this study. LÄS MER

  5. 5. Kvinnliga blickar och musikvideor : En semiotisk studie av fyra musikvideor utifrån begreppet the female gaze

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Susanna Engström; [2020]
    Nyckelord :blickar; representation; musikvideor; female gaze; male gaze; semiotik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka innebörden av begreppet the female gaze i musikvideor. Fyra musikvideor valdes utifrån en lista som bloggen Audiofemme (2019) menar representerar en kvinnlig blick. LÄS MER