Sökning: "bloggens popularitet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden bloggens popularitet.

  1. 1. Bloggning- en ny pjäs i marknadsföringsspelet. : En kvalitativ studie av företagsbloggen som kanal för marknadskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Koutcherova; Nadinne Witenheim; [2009]
    Nyckelord :Blogging; marketing; trust; dialogue; relationship marketing; marketing communication;

    Sammanfattning :   Bloggen har under senare år vuxit i popularitet, både bland privatpersoner och företag. En mängd praktiker har hyllat bloggen som det nya kommunikationsmediet inom marknadsföring, främst på grund av bloggens potential att skapa förtroende och bygga dialog med företagets kunder. LÄS MER

  2. 2. Drivkraften bakom bloggande : En studie av svenska bloggare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Informatik

    Författare :Mikael Elm; [2008]
    Nyckelord :Blogg; drivkraft;

    Sammanfattning : Denna uppsats tar upp frågan om drivkrafter hos svenska personer som idag driver en blogg av personlig karaktär. Den huvudsakliga frågeställningen lyder: ”Vad är drivkraften bakom bloggande hos svenska bloggare?”. LÄS MER

  3. 3. Vem i hela världen kan man lita på? Om den personliga bloggen som marknadsföringskanal, dess trovärdighet och framtid

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Nina Lagerstedt; Emma Karlberg; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; blogg; trovärdighet; konsumentperspektiv; opinionsledare; word of mouth;

    Sammanfattning : I Sverige har massmediemarknaden under de senaste årtiondena ökat explosionsartat. I ett allt mer växande reklambrus har annonsörerna fått svårt att nå och påverka konsumenterna med sina budskap. Till följd av detta söker annonsörer nya sätt att kommunicera med marknaden. LÄS MER