Sökning: "bloggläsare"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet bloggläsare.

  1. 1. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Arvid Nordström; [2018]
    Nyckelord :Influencer; rekommendationer; attityd; trovärdighet; opinionsledare;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER

  2. 2. A recommendation from a friend

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofia Sperlingson; Dudjeila Al Moradi; [2017]
    Nyckelord :Blog; Blog reader; Consumption; Blog writer; Relationship; Placing;

    Sammanfattning : Följande är en kvalitativ studie som analyserar bloggskribenter och bloggläsare. Studiens syfteär att undersöka hur presentationen av ett inlägg på en blogg och relationen som en bloggläsarehar till bloggskribenten kan påverka bloggläsarens konsumtion. LÄS MER

  3. 3. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Modebloggen som en marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gentiana Fejzullahu; Vale Miftari; [2016]
    Nyckelord :Trovärdighet; blogg; bloggläsare; word of mouth; påverkan; opinonsledare; kommersiella inlägg; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Bloggförebilders påverkan till lärande

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Tove Svensson; [2013]
    Nyckelord :Blogg; bloggförebild; bloggläsare; internet; lärande; påverkan ;

    Sammanfattning : Bloggar räknas till sociala medier och den största delen av användningen av sociala medier bland unga är fritidsrelaterad. Därför ser ungdomar sociala medier som ett verktyg för underhållning snarare än lärande. Internet har lett till nya förutsättningar för utbildning och lärande. LÄS MER