Sökning: "board for promoting sweden abroad nämnden för sverigefrämjande i utlandet"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden board for promoting sweden abroad nämnden för sverigefrämjande i utlandet.

  1. 1. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2012]
    Nyckelord :Branding; integrated communication; Nation branding; place branding; image; brand; tourism; Branding; integrerad kommunikation; Nation branding; NSU; place branding; Sverige¬bilden; varumärke; varumärkesbyggande; VisitSweden; turism- och besöksnäringen;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER

  2. 2. Nation Brand Management, en fallstudie av Sverige och Tyskland

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl-Johan Bergqvist; Jessica Strömberg; [2011]
    Nyckelord :Nation Branding; Place Marketing; Public Diplomacy; Board for promoting Sweden abroad Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet ; Germany – Land of Ideas Deutschland – Land der Ideen ; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this paper is to compare the Nation Branding initiatives of Sweden and Germany in order to identify important factors while navigating their Nation Brand. A framework has been developed on the basis of existing theory which has been tested on the objects of the case study. LÄS MER