Sökning: "board games"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden board games.

  1. 1. Designing Mobile Augmented Reality Board Games - Exploring the Design Space With Regard to Player Engagement

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :LUDVIG ARLEBRINK; CHRISTOPHER BLACK; [2020-11-10]
    Nyckelord :augmented reality; board games; gameplay design; player engagement; user experience;

    Sammanfattning : Augmented reality board games is a relatively new concept. Designing these typesof games can be challenging for designers as there are no well established guidelinesto consider. The combination of board games and augmented reality creates a largenew design space for designers to explore. LÄS MER

  2. 2. Spira: A language for prototyping grid board games with linear logic in Haskell

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Nicke Carlsson; Simon Edvardsson; Oskar Grekula; Erik Ljungdahl; Jennie Zhou; [2020-10-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project explores the process of creating a board game model andintroduces a new high level domain-specific language called Spira thatspecialises in prototyping grid board games. Spira is a DSL, embedded inHaskell, that generates Ceptre code. LÄS MER

  3. 3. CheckMate : Remote Arduino powered chess

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :JOAKIM ERICSON; ADAM WESTERMARK; [2020]
    Nyckelord :Mechatronics; Chess; Arduino; WiFi-module; Webserver; Hall-eect sensor; Electromagnet; Mekatronik; Schack; Arduino; Wifi-modul; Webbserver; Halleektsensor; Elektromagnet;

    Sammanfattning : Board games are on the rise and chess is no exception. However, in an increasingly digitalized world these board games lack something in comparison to digitalized games, being able to play with anyone anywhere. This project aimed to combine these two worlds by being a physical game of chess where one could play against an opponent from far away. LÄS MER

  4. 4. Varningssignaler om spelmissbruk

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS); Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sivar Shwan Aziz; Taha Mustafa; [2020]
    Nyckelord :User experience; online casino; gambling addiction; Nielsens Heuristics;

    Sammanfattning : Online casino var tillgängligt för 10 år sedan men inte i samma utsträckning. Samtidigt harspelindustrin expanderat och onlinespel har blivit mer tillgängligt genom teknikutvecklingenför telefoner och surfplattor. Online casinos prioritet är att få nöjda kunder som tycker omspel och plattformen de använder. LÄS MER

  5. 5. Physical vs Digital Tabletop Games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS); Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Larsson; Jonas Ekblad; [2020]
    Nyckelord :Tabletop; Board Games; User Experience; UX; Digital Tabletop Games; Game Analysis; GUESS; Game Design Analysis; Analysis;

    Sammanfattning : This paper shows the difference in User Experience between Physical and Digital tabletop games. The goal of the project is to get an understanding of how and why playing tabletop games differentiates depending on the platform. Seven tabletop games have been chosen from different genres with an official digital adaptation. LÄS MER