Sökning: "board games"

Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden board games.

  1. 11. One more turn and I can develop gene modified plants : Technologial development & climate change representation in board games

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Edvin Skogsholm Sanne; [2023]
    Nyckelord :Board games; technology; tech trees; Eurogames; climate change; solarpunk;

    Sammanfattning : Alongside societal change and more sustainable living, new technologies and research will be important in becoming carbon neutral. Multiple modern board games have some form of technological progression and research in their theme, presented by game mechanics like “tech trees”. LÄS MER

  2. 12. Exploring Game Balance and Tactics with AI in the Educational Wargame Counter-Air

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lucas Pelz; Melker Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report describes a study of the game balance of the wargame Counter-Air,using the artificial intelligence model AlphaZero. The project also analyzed the most effectivestrategies in the game regarding allocation of pieces to a set number of roles. Counter-Air is a board game being developed for use in tactical training of military officers. LÄS MER

  3. 13. Designmönster i digitala brädspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Isabella Valencia; Jiangyi Liu; [2023]
    Nyckelord :Design patterns; board games; digitalization; user experience; UX; game design; GUESS; Designmönster; brädspel; digitalisering; användarupplevelse; UX; speldesign; GUESS;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om datorspels designmönster kan användas för digitala brädspel. Den befintliga forskningen om användarupplevelsen är bred för datorspel, men forskningen om den digitala brädspelupplevelsen och dess designmönster är liten i jämförelse. LÄS MER

  4. 14. Sense and sensibility : Designing solarpunk-inspired graphics for a climate neutrality board game

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Iris Casado; [2023]
    Nyckelord :Climate change; climate neutrality; graphic design; board game; solarpunk;

    Sammanfattning : Games can be a great way to create awareness and engagement about climate change, and may even encourage players to take action in real life. This thesis work aims to determine how well a graphic style inspired by Solarpunk fits the content and message of the Mariestad Climate board game, as well as researching whether including site-specific elements makes it more engaging. LÄS MER

  5. 15. ALLMÄNNINGENS DILEMMA I ETT BRÄDSPELS SCENARIO : En studie kring serious games och pedagogiska brädspel i Coronakrisen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hannes Frank; Moa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :brädspel; allmänningens dilemma; serious games; pedagogiskt spelande; covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin påverkade vårt samhälle i grunden och befolkningen var tvungna att uppoffra viktiga delar av sina liv på grund av myndigheternas rekommendationer som syftade till att minska smittspridning. Det fanns dock människor som valde att fortsätta sina liv som vanligt och inte följde myndigheternas rekommendationer vilket skapade ett allmänningens dilemma. LÄS MER