Sökning: "board games"

Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden board games.

  1. 21. Utilizing games as a tool to increase cybersecurity awareness in organizations : A systematic literature review

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Karlberg; [2022]
    Nyckelord :Cybersecurity; training; serious games; organizations; Cybersäkerhet; träning; seriösa spel; organisationer;

    Sammanfattning : Cybersecurity is an important aspect within organizations as threats are many and often not fully understood, which requires individuals employed within organizations to be educated. Training implementations to increase cybersecurity knowledge and awareness are varied in their methodology of teaching. LÄS MER

  2. 22. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Agnes Friberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER

  3. 23. Sitter "gamers" mer än andra? : En tvärsnittsstudie om sambanden mellan stillasittande, datorspelande och motivation för fysisk aktivitet hos ungdomar

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsa

    Författare :Bonny Tidblad; Mathias Ersson; [2022]
    Nyckelord :Stillasittande; datorspelande; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Aim The aim of this study is to investigate the relationship between sedentary-time, gaming and motivation for physical activity in Swedish adolescents. Method This study was conducted using a questionnaire based on Lena Kalling's evaluation of screening questions about physical activity by the National Board of Health and Welfare (Kallings 2019), as well as guidelines developed by Statistics Sweden (SCB 2016). LÄS MER

  4. 24. Visualisering av krisberedskap i brädspel : En visual analysis av spelet Prepper - Var inte rädd, var förberedd!

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jesper Hoff; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This essay goes through how the board game Prepper - Var inte rädd, var förberedd! Visualizes crisis information. By using perform a semiotic analysis, you can see how the game visualizes crisis information for the player. LÄS MER

  5. 25. Designing and developing a quantum tic-tac-toe game for quantum computers

    Kandidat-uppsats, KTH/Datavetenskap

    Författare :Erik Persson; Julian Waters; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The field of quantum computing can feel unintuitive and riddled with math for the uninitiated. Several attempts have been made to tackle this issue, one such example can be found in the use of boardgames. There exists multiple quantum versions of classical board games, such as chess and minesweeper. LÄS MER