Sökning: "body shop"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden body shop.

  1. 1. Hur representeras genus i webbshoppen på klädföretaget I Can I Will? : En kvantitativ och kvalitativ analys med fokus på kroppspositivitet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Mimi Dettwiler; [2023]
    Nyckelord :Advertising; body image; body language; body height; body positivism; body weight; commodities; clothing size; gender; gender differences; gender roles; gym clothing; I CAN I WILL; ICIW; male gaze; orthoexia; overweight; representation; stereotypes; the ideal body; training; underweight; Genus; handelsvara; I CAN I WILL; ICIW; klädstorlekar; kroppsbild; kroppsideal; kroppspositivism; kroppsspråk; kroppsvikt; könsroller; könsskillnader; längd; male gaze; ortorexi; reklam; representation; stereotyper; träning; träningskläder; undervikt; övervikt.;

    Sammanfattning : This paper uses a quantitative and qualitative approach to analyze whether the Swedishfitness clothing brand I Can I Will’s representation in their online shop corresponds with theirspoken concept of being a brand for everyone who works out regardless if you are training togain strength, change your looks or just because you enjoy it. The quantitative analysisinvestigates the models length compared to height statistics around the world, and theirclothing size relative to social norms about the ideal body. LÄS MER

  2. 2. "The Body Shop: A force for good" : En multimodal kritisk diskursanalys av The Body Shops hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Ida Sjölin; Emelie Ekman; [2023]
    Nyckelord :sustainability communication; sustainability report; brand; The Body Shop; multimodal critical discourse analysis; hållbarhetskommunikation; hållbarhetsrapport; varumärke; The Body Shop; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : Companies have an important role to play in sustainability initiatives as they have great power to drive development. Working with sustainability issues can be seen as crucial to their survival, as various stakeholders today place high demands on companies to take responsibility in this area. LÄS MER

  3. 3. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Orvo; Fanny Sjöberg; Emelie Linnéa Koch; [2022]
    Nyckelord :Exclusion practices; clothing size; size exclusion; consumption; fashion trade; Exkluderingspraktiker; klädstorlek; storleksexkludering; konsumtion; modehandel;

    Sammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER

  4. 4. Trust in Brand Activism: A look at self-love campaigns of beauty brands

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ngoc Nguyen; [2022]
    Nyckelord :brand activism; brand trust; activism campaign; beauty brands; controlled communication; argument strength; activism activities; Social Sciences;

    Sammanfattning : In recent years, brand activism has been mentioned as a new evolution in corporate sociopolitical involvement. From the customers’ perspective, they expect brands to be more vocal and take a stance to tackle challenges. They do not want neutral brands anymore. LÄS MER

  5. 5. Millennials demand for brand activism : A qualitative studie about corporate brands using brand activism as a communication strategy to reach millennials

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fanny Backman; Fredrika Lundgren; [2021]
    Nyckelord :Brand activism; corporate brand; millennials; social media;

    Sammanfattning : The new phenomena of brand activism can be used as a communication strategy to reach consumers. The demand for brand activism has increased with the generation of millennials. This research uses a qualitative method to get a greater understanding of how companies use brand activism as a communication strategy to reach millennials. LÄS MER