Sökning: "bokstavsundervisning"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet bokstavsundervisning.
1. Bokstavsinlärning – hur går det till? : En komparativ studie av grundlärares bokstavsundervisning
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra hur lärare i årskurs 1 utrycker att de undervisar i bokstavsinlärning. Metoden som används är kvalitativa intervjuer med fyra lärare som arbetar i årskurs 1. LÄS MER
2. ”Tjugo olika elever innebär tjugo olika sätt att lära” : en studie om elevinflytande och lärstilar
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Denna kvalitativa empiriska studie utfördes i grundskolans första år och syftade till att undersöka och jämföra elevers och lärares uppfattningar om elevers inflytande och olika sätt att lära i undervisningen av bokstäver. För att kunna undersöka detta har intervjuer med både elever och lärare använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER