Sökning: "borås fashion"
Visar resultat 1 - 5 av 604 uppsatser innehållade orden borås fashion.
1. Hermès in ASMR style : a study of ASMR in fashion marketing footage and associated experiences of luxury brand lovers
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The study presented here delves into the integration of Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) content into fashion marketing strategies, with a specific focus on the renowned luxury brand Hermès. ASMR is a perceptual phenomenon characterized by tingling sensations and feelings of relaxation triggered by certain audio visual stimuli. LÄS MER
2. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER
3. Is Second Hand the New Fast Fashion? : The Consumption Habits of Young Swedes in the Second Hand Fashion Market
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : As the world moves towards a more sustainable future and consumers begin to research more sustainable ways to consume, many turn to second hand for purchasing apparel due to its supposed minimal effect on the environment. The second hand market is rapidly growing but research surrounding the implications of its growth is scarce. LÄS MER
4. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER
5. A study on consumer perception of clothes repair and opportunities for brand intervention
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Repairing is one of the alternative business alternatives at the end-of-life phase of clothing, that is seen to be a potential solution for the biggest challenge that the fashion industry faces today - waste. The purpose of this research is to extend our collective understanding of consumers’ value in clothes that lead to their willingness to keep a garment in use for longer. LÄS MER