Sökning: "bortfall i enkätundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade orden bortfall i enkätundersökning.

  1. 1. #I SAMARBETE MED FAST FASHION : En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rasmus Hedin; Moa Jernberg; Julia Thelenius; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; fast fashion Generation Z.;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Thelenius 000429      Moa Jernberg 001215      Rasmus Hedin 011029 Titel: #I SAMARBETE MED FAST FASHION: En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online. Handledare: Annoch Hadjikhani Nyckelord: Influencer marketing, fast fashion & Generation Z. LÄS MER

  2. 2. Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan: En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alva Landberg; Emma Inge; Felicia Schönning; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Electronic Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Purchase decision; Purchase intention; TikTok; User Generated Content UGC ; Användargenererat innehåll; Attityder; Elektronisk Word of Mouth eWOM ; Generation Z; Köpbeslut; Köpintention; TikTok;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Alva Landberg (96/07/03), Emma Inge (98/02/15), Felicia Schönning (98/11/02)                                                                                 Titel: Användargenererat innehåll på TikTok och dess påverkan; En kvantitativ undersökning av generation Z's köpintention och köpbeslut Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Användargenererat innehåll, Attityder, Elektronisk Word of Mouth (eWOM), Generation Z, Köpbeslut, Köpintention, TikTok Forskningsfrågor: (1) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s köpbeslut? (2) Har användargenererat innehåll på TikTok något samband med generation Z’s köpintention? (3) Hur påverkas generation Z’s köpbeslut av användargenererat innehåll på TikTok? (4) Hur påverkar användandet av TikTok generation Z’s attitydkomponenter; kognitiv, affektiv och beteende? (5) Vilka skillnader finns mellan generation Z och millennials vid användandet av TikTok?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka ifall användargenererat innehåll på sociala medieplattformen TikTok påverkar generation Z's köpintention och köpbeslut. Metod: Studien är baserad på en kvantitativ forskningsansats där primärdata samlats in i form av en digital enkätundersökning. LÄS MER

  3. 3. Ska jag, eller ska jag inte klaga? : En kvantitativ studie om konsumentens intention till att klaga inom modebranschen online.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fatina Ode; Emelie Lundmark; Emelie Wallin; [2022]
    Nyckelord :Complaint intention; subjective norm; attitude; eWoM; Klagomålsintention; subjektiv norm; attityd; eWoM;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har attityd, subjektiv norm och eWoM på konsumentens klagomålsintention? Syfte: Syftet med denna studie är att studera klagomålsintention ur ett konsumentperspektiv. Studien ämnar undersöka vilken påverkan attityd, subjektiv norm och eWoM har på konsumenten klagomålsintention. LÄS MER

  4. 4. Individanpassad marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot individanpassad marknadsföring på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Melinda Grennäs; Elin Linnakallio; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Datum:                               2022-01-14  Nivå:                                                         Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp  Institution:                         Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare:                         Elin Linnakallio                 Melinda Grennäs   (96/10/26)                          (98/06/08)          Titel:                                                         Individanpassad Marknadsföring på Instagram och dess påverkan på konsumenter: En kvantitativ studie om konsumenters attityder gentemot Individanpassad Marknadsföring på Instagram.   Handledare:                                             Rana Mostaghel  Nyckelord:                         Individanpassad Marknadsföring, Engagemang, Instagram, Beteendeintention, Attityd, Förtroende  Frågeställning:                 Vilken attityd har konsumenterna gentemot individanpassad reklam på Instagram?                                                                                                                                   Vilka faktorer påverkar köpintentionen hos konsumenterna när de exponeras för individanpassad marknadsföring på Instagram?   Syfte:                                                       Studien syftar till att undersöka konsumenters attityder gentemot individanpassad reklam på Instagram. LÄS MER

  5. 5. Vad påverkar föräldrars köpintentioner online? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintentioner online vid köp av babyprodukter.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ellinor Albinsson; Emilia Engström; Natasha Alvaro; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Date:   2022-06-02  Level:   Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution:  School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University, 15cr  Authors:  Albinsson Ellinor (98/06/27)  Alvaro Natasha  (99/09/24) Engström Emilia  (98/06/20)  Supervisor:  Mostaghel Rana  Title:  What affects parents’ online purchase intentions?  Research question: What factors influence consumers’ purchase intentions online when buying baby products?  Purpose: The purpose of this thesis is to examine consumers' purchase intentions online when buying baby products. Also, what underlying factors underlie consumers' online buying intentions. LÄS MER