Sökning: "boycotts"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet boycotts.

  1. 1. Kan kommunen gå över gränsen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ella Sjöbeck; [2022]
    Nyckelord :Förvaltningsrätt; Statsrätt; Utrikespolitik; Kommun; Gränsöverskridande; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In recent decades society has changed towards becoming increasingly internationalized and globalized. This development has altered the prerequisites for municipal operations. The municipalities are increasingly acting internationally. There is now expressed political support for municipalities to be allowed to engage in international activities. LÄS MER

  2. 2. How did the simple leather wallet end up as an activist tool for change? A qualitative study of young Swedish consumers boycott and buycott behavior of food and drink brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Sandström; Veronica Ågren; [2021]
    Nyckelord :Boycott; buycott; food and drink brands; FMCG industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: This thesis aims to discover young Swedish consumers' boycott and buycott behavior of food and drink brands by understanding their decisions and participation in these practices. Methodology: This study is built upon a qualitative research design and adopts an abductive approach. LÄS MER

  3. 3. Sustainable Fast Fashion: Paradox or Possibility? From Consumer Insight to Sustainable Marketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aurora Fagerhus; Sophia Hallqvist; [2020]
    Nyckelord :Conscious consumers; fast fashion; marketing mix; sustainability; sustainability labels; Business and Economics;

    Sammanfattning : Awareness of sustainability-related issues within the fashion industry has increased. Fast fashion is specifically criticized for its negative impacts on the environment and society. Due to this, several fast fashion companies are trying to position themselves as more sustainable. LÄS MER

  4. 4. Det som händer på Tele2 stannar på Tele2, eller? - En kvantitativ studie kring sponsorskaps effekter avseende anti-brand communities, bojkott, word-of-mouth samt köpintention baserat på kontext.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johan Carlgren; Tobias Holmström; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; Word of mouth; Anti-brand communities; Boycott; Context;

    Sammanfattning : In 2020, Zlatan Ibrahimovic joined Hammarby IF as a partner, which has caused outrage among Malmö FF supporters who proceeded to talk negatively about him on social media and destroying his statue outside of Malmö FF's home stadium. Likewise, when the beverage company Spendrups announced a sponsorship of Hammarby IF, the main supporter group of close rivals, Djurgårdens IF called out for a boycott of Spendrups products. LÄS MER

  5. 5. För eller emot bojkott? Argumentationsanalys av ställningstaganden till fotbolls-VM 2022 i Qatar.

    L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Seyran Khaledian; [2020]
    Nyckelord :Fotbolls-VM; mänskliga Rättigheter; Qatar; bojkott; gästarbetare; FIFA; fotboll; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats behandlas den aktuella och pågående debatten gällande det kontroversiella beslutet om att fotbolls-VM ska hållas i Qatar 2022. Syftet med denna uppsats är att redogöra de olika ställningstaganden för eller emot bojkott utav fotbolls-VM i Qatar 2022 utifrån åtta stycken svenska artiklar. LÄS MER