Sökning: "bra analys reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden bra analys reklam.

  1. 1. Det börjar lukta surt... : En semiotisk studie om Oatlys kommunikationsstrategier i reklamkampanjen Spola mjölken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jenny Gustafsson; Amanda Ingvarsson; [2020]
    Nyckelord :semiotic study; Oatly; sustainability; legitimacy theory; DotCool; semiotics; rhetoric; commercial; advertising; visual communication; strategy; semiotisk analys; Oatly; hållbarhet; legitimitet; DotCool; semiotik; retorik; reklam; marknadsföring; visuell kommunikation; reklamfilm; strategi;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är miljön ett viktigt och mycket omdebatterat ämne, och att välja hållbara livsmedel har blivit hög prioritet för många, vilket mynnar ut i en hög efterfrågan hållbara och inte minst veganska råvaror. Veganska alternativ till mjölk, exempelvis havredryck, har därför framtagits och anses vara ett bra alternativ för den som värnar om både miljö och hälsa. LÄS MER

  2. 2. Reklamens utformning och förändring under 2010-talet : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Markus Gerhardsson; [2019]
    Nyckelord :multimodal analys; reklam; reklamannonser; modelläsare; män; kvinnor;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att ta reda på hur reklamannonser riktade till män respektive kvinnor är utformade idag och om det har skett någon märkbar förändring av utformandet av dessa under 2010-talet. För att kunna ta reda på detta analyserar jag fyra annonser riktade till män (två från 2011, två från 2019) och fyra annonser riktade till kvinnor (två från 2011, två från 2019), hämtade ur Café respektive Elle. LÄS MER

  3. 3. Developing an Artificially Intelligent Tool for Grief Recovery

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Matilda Landström; Nahal Mustafa; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens, AI, har länge ersatt människor i fysiskt tunga och monotona uppgifter och har på senare år tagit sig in allt mer i vår vardag i form av allt från robotdammsugare, assistenter som Apples Siri till riktad reklam i sociala medier. I detta masterexamensarbete undersöks huruvida AI skulle kunna implementeras i mer personliga delar av livet, så som i ensorgebearbetningsprocess och hur ett sådant verktyg skulle se ut. LÄS MER

  4. 4. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Elin Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och  väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER

  5. 5. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ruth Zagadou; Martina Cierzniak; [2015]
    Nyckelord :Attityd; Interaktivitet; Reklam; PR;

    Sammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER