Sökning: "bra och dåliga nyheter"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden bra och dåliga nyheter.

  1. 1. ”Folk skriver inte som folk utan på sitt egna snöflinge unika sätt” : En kvantitativ studie om hur medarbetare inom ett industriföretag upplever internkommunikation via intranätet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Emma Olausson; Jenny Fridberg; [2017]
    Nyckelord :Intranät; internkommunikation; medarbetare; mediumteori; push-pull; intranät 2.0;

    Sammanfattning : Intranät skapar frihet inom en organisation då tid och rum inte påverkar distributionen av information. Men intranätet ställer krav på medarbetaren som själv måste förse sig med information som är relevant för sitt arbete. LÄS MER

  2. 2. Marknadens reaktion vid publicering av kvartalsrapporter : en studie om den svenska marknadens effektivitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Egebrand Wisting; Lovisa Öhman; [2017]
    Nyckelord :kvartalsrapporter; marknadseffektivitet; marknadsreaktion; eventstudie; bra och dåliga nyheter; granskning av revisor;

    Sammanfattning : Flera tidigare studier har påvisat att marknaden reagerar när företag publicerar sina finansiella rapporter, vilket tyder på marknadseffektivitet. Få studier kring kvartalsrapporters inverkan på reaktionen har gjorts på den svenska marknaden. LÄS MER

  3. 3. Ju förr desto bättre? : En studie om hur nyhetsinnehållet i kvartalsrapporter påverkar tidpunkten för publicering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Nilsson; Nils Simonsson; [2017]
    Nyckelord :Timing; Resultatannonsering; Rapportpublicering; Nyhetsinnehåll; Kvartalsrapporter;

    Sammanfattning : Det kan finnas motiv för företag att vara strategiska med tidpunkten för resultatrapportering om det kan gynna dem. Tidigare studier på den amerikanska marknaden har observerat att bra nyheter tenderar publiceras tidigt medan dåliga nyheter släpps sent, där nyheten avser om företaget presterat över eller under marknadens förväntningar. LÄS MER

  4. 4. Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nina Johansson; [2014-09-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Filmkritiken på nätet – En jämförande innehållsstudie kring framställningen av filmkritik inom nätbaserad media och traditionell journalistik Författare: Nina Johansson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 58 Syfte: Att undersöka i vilken utsträckning, vad och hur innehållet i den nätbaserade filmkritiken gestaltas och jämföra likheter och skillnader med den traditionella filmkritiken utifrån de mest sedda filmerna från 2013. Metod: Kvantitativ och kvalitativ innehållsstudie. LÄS MER

  5. 5. När hjältarna får sin dom : En undersökning av hur betyg på svenska herrlandslagsspelare i fotboll används i svensk rikstäckande dagspress

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Anton Kasurinen; Simon Ridell; [2011]
    Nyckelord :Fotboll; kvällspress; kritik; morgonpress; spelarbetyg; sportjournalistik;

    Sammanfattning : Den här studien är baserad på betyg som har satts av dagstidningar på spelare i svenska herrlandslaget i fotboll under åren 1992 till 2008. Tidningarna vars sportsidor är med i undersökningenär Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet. LÄS MER