Sökning: "bra service i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden bra service i butik.
1. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER
2. Kanalval i modebranschen : Konsumenters tillvägagångssätt vid val av handelskanal - online eller offline.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modebranschen har under de senaste åren genomgått en dramatisk förändring där e-handeln tar över allt mer och mer. Framtidsprognosen för fysiska butiker ser relativt dyster ut och inom en snar framtid förväntas dessa inte finnas kvar. LÄS MER
3. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER
4. Energi- och miljökonsekvenser vid energieffektivisering av belysning och installation av solceller på Nacka Forum i Stockholm
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/EnergisystemSammanfattning : Energianvändningen ökar världen över och på grund av hotet om en global uppvärmning diskuteras det alltmer hur användandet skall minskas samtidigt som fler hållbara energikällor efterfrågas. Bostad- och service sektorn står för ca 40 % den totala energianvändningen i världen där energin främst kommer från fossila källor. LÄS MER
5. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER