Sökning: "bra stämning i klassrummet"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden bra stämning i klassrummet.
1. Lust till fortsatt musicerande : - elevers perspektiv på hur musikundervisningen i skolan kan göras mer stimulerande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur musiken i grundskolan skulle kunna inspirera till vidare utveckling av musicerande på fritiden. Sju gymnasieelever i åk 1 har intervjuats om sin upplevelse av musikundervisningen i grundskolan, om den inspirerat dem till att spela på fritiden och om hur musikundervisning kan utformas på ett inspirerande sätt. LÄS MER
2. Delaktighet i grundskolan : En kvalitativ studie kring hur man kan skapa delaktighet i undervisningssituationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att undersöka hur två olika skolor arbetar med delaktighet, samt att undersöka eventuella likheter/olikheter. Vi har intervjuat två rektorer samt två specialpedagoger på två olika skolor i norra Stockholm och ställt frågor som behandlar begreppet delaktighet. LÄS MER
3. Lärares uppfattningar om klassrumsklimat : Intervjustudie med några pedagoger
M1-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Stämning, relationer och miljöer skiljer sig från klassrum till klassrum. Vårt gemensamma intresse och vår strävan om hur man skapar goda relationer och ett positivt klimat i klassrummet ligger som grund för vår studie. LÄS MER
4. Elever med läs- och skrivsvårigheter : En studie om inkluderande arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur lärare kan arbeta inkluderande med elever som har läs- och skrivsvårigheter. Studien är baserad på kvalitativa intervjuer med 11 grundskollärare som undervisar elever i åldern 6-11. LÄS MER
5. Ett tryggt, socialt klimat i klassen : En undersökning om hur elever trivs och uppfattar sin skolmiljö
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI; Humanvetenskapliga institutionenSammanfattning : Detta arbete handlar om hur viktigt det är med ett positivt klimat i klassrummet, hur trygghet påverkar eleverna och får dem att prestera bättre. Det handlar även om hur viktigt det är att reda ut problem som uppstår så att oron kring dessa inte upptar barnens tankar och bidrar till en bristande koncentration till skolarbetet. LÄS MER