Sökning: "brand advocacy"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden brand advocacy.

  1. 1. Activism, Ads & Allyship: A Quantitative Study on Corporate Social Activism Communication and its effects on Consumers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Disha Monga; Vaaruni Venkatesh; [2023]
    Nyckelord :corporate socio-political activism; brand activism; woke-washing; CSA advertising; consumer-brand alignment;

    Sammanfattning : This thesis identifies three distinct ways in which brands communicate their socio-political activism stance. Further it analyses the effect of these types of Corporate Socio-Political Advocacy (CSA) communication on consumer perceptions and intentions. LÄS MER

  2. 2. Playing to Win: How Gamification Can Boost Customer Engagement and Turn Non-Fans into Brand Advocates

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Basak Öztürk; Rulan Hersono; [2023]
    Nyckelord :Customer Engagement; Gamification; Metaverse; Noncustomers; Online Brand Advocacy; Quasi-experiment;

    Sammanfattning : In today’s progressive technology development, it is imperative to engage the customer and transform them to become brand advocates. Firms need to ensure their brand’s longevity in this competitive market, at times putting noncustomers in hindsight. LÄS MER

  3. 3. ALL BARK NO BITE? An explorative case study of BrewDog's Corporate Political Advocacy campaign

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Dinér; Alice Sävman; [2023]
    Nyckelord :Corporate Political Advocacy; Authenticity; Woke-washing; Entrepreneurial Leadership; CEO Activism; Challenger Brand; BrewDog; Social Sciences;

    Sammanfattning : In times of political divisiveness, Corporate Political Advocacy (CPA) has emerged as a commonly used communication strategy whereby brands voice support for socio-political issues. Despite its increasing prominence, research of CPA in the field of strategic communication is scarce. LÄS MER

  4. 4. "The Good Guys"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Björkman; Aleksandra Boskovic; [2022]
    Nyckelord :Corporate Social Advocacy; opinionsbildning; varumärkeskommunikation; sociala medier; varumärkeslojalitet; woke-washing; company-cause fit; livsmedelsindustri; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för det relativt nya fenomenet Corporate Social Advocacy genom att undersöka hur det kommuniceras på sociala medier idag och hur budskapen mottas av konsumenter. För att besvara studiens frågeställningar har empiriskt material samlats in i form av två virtuella kvalitativa fokusgruppsintervjuer med deltagare från två olika generationer: generation X och generation Z. LÄS MER

  5. 5. Är det tillräckligt att vinna för att inte försvinna? : En kvalitativ uppsats om elitidrottare som yrke, samhällsengagemang och varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2021]
    Nyckelord :Advocacy; brand; media; audience expectations; society; politics; media; elite athletes; sports; football; ice hockey; Samhällsengagemang; varumärke; media; publikförväntningar; samhälle; politik; elitidrottare; sport; fotboll; ishockey;

    Sammanfattning : Vinna eller försvinna. Så lyder talesättet och så lyder den stora grundmentaliteten när det kommer till sport. När du kliver ut på planen eller åker ut på isen gäller det att prestera. Men den prestation som dagens elitidrottare står för består av långt mycket mer än vad man vid första anblick kan tro. LÄS MER