Sökning: "brand ambassadors"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden brand ambassadors.

  1. 1. Aligning Two Perspectives : A Case Study on how EF can Develop the Internal Marketing with their Brand Ambassadors

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Nellie Sjösten; Lisa Ullman; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Internal marketing is crucial for the company's employees to make the business more successful. One appliance to prosper the business is through brand ambassadors. Using brand ambassadors, the company can increase its trust, brand image, and more essential segments. LÄS MER

  2. 2. A Case Study of Strategic Utilization of Brand Ambassadors, Storytelling and Framing Techniques in Cancerfondens's Campaign: Rosa Bandet 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Larsen; Astrid Johansson; [2023]
    Nyckelord :NPO; non-profit organization; framing; storytelling; brand ambassadors; Rosa Bandet; marketing strategy; strategic communication; online campaign; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the strategic utilization of brand ambassadors, storytelling, and framing techniques by the nonprofit organization Cancerfonden’s campaign Rosa Bandet 2022. The study highlights the importance of understanding these techniques combined to further deepen the knowledge in the field of Strategic Communication. LÄS MER

  3. 3. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER

  4. 4. Konsten att ha ett ledande arbetsgivarvarumärke som upplevs attraktivt i en konkurrenskraftig bransch

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Charlotta Norman; Albin Törnblad; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; The IT industry; Competition; Digitization; Attract and retain; Arbetsgivarvarumärke; IT-branschen; Konkurrens; Digitalisering; Attrahera och behålla;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för organisationer att attrahera och behålla talanger, speciellt i konkurrenskraftiga branscher. En populär strategi för att attrahera och behålla medarbetare är arbetet med arbetsgivarvarumärket. Syftet med denna studie var att undersöka hur anställda upplever företagets arbetsgivarvarumärke. LÄS MER

  5. 5. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER