Sökning: "brand attitude"

Visar resultat 21 - 25 av 502 uppsatser innehållade orden brand attitude.

  1. 21. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  2. 22. Konsumenters attityd till marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Axel Rydahl Hansson; Theodor Ottosson; [2023]
    Nyckelord :Attityd; Affektion; Beteende; Kognition; Erfarenhet; Engagemang; Trovärdighet; Sociala medier;

    Sammanfattning : Every business needs to promote its brand and product. With the growing trend of social media in the 21stcentury, social media has become a standard way for businesses to market themselves, and millions of dollars are spent on this marketing channel every year. LÄS MER

  3. 23. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER

  4. 24. You´ve Got Mail! : A quantitative study on Permission-based email marketingsimpact on brand attitudes

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :David Jonsson; Måns Tufvesson; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; Brand Attitudes; Permission-based email marketing; content; frequency;

    Sammanfattning : The study introduces the concept of attitudes and its fundamentals, as well as how it revolvesaround the given attitude object, in this instance brands. Furthermore, it introduces thephenomena of email marketing and how it has evolved its consensual form that is mostcommon today, referred to as PEM (Permission-based email marketing) in this study. LÄS MER

  5. 25. Varumärkeslojalitet inom hotellbranschen : En kvalitativ studie på svenska fritidsresenärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Bjälvestrand Ida; Saga Forsman; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Hotel Industry; Brand Trust; Brand Image; Consumer Satisfaction; Perceived Value; Varumärkeslojalitet; hotellindustrin; varumärkestillit; varumärkesimage; kundnöjdhet; upplevt värde;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine which factors affecting hotel brand loyalty among Swedish leisure- travelers are the most central. Previous studies regarding hotel brand loyalty are lacking on the Swedish market, and therefore a research gap has been identified. LÄS MER