Sökning: "brand communication"

Visar resultat 1 - 5 av 967 uppsatser innehållade orden brand communication.

  1. 1. To dare or not to dare – taking a stand in marketing campaigns - How companies’ decisions to take a public standpoint in social issues affect consumers’ perceptions and behaviour

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Amanda Lindén; Rebecca Lindén Pagoldh; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; CSR marketing; Social Marketing; Brand Activism; Gender equality; Millennials; Goodwash; Resistance;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Brand Management and Artificial Intelligence - A World of Man Plus Machine - A qualitative study exploring how Artificial Intelligence can contribute to Brand Management in the B2C sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Carolina Agersborg; Isabella Månsson; Emelie Roth; [2020-06-23]
    Nyckelord :Brand Management; B2C Brands; Artificial Intelligence; AI Applications;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. CSR is more than PR - Consumer perception of digital sustainability communication from fast fashion brands

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Hafström; Antonella Shahin; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; brand credibility; digital communication; sustainability; fast fashion brands;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. French Business Schools’ reaction towards the increasing need of CSR and its impact on brand image. : A qualitative study on the French Business Schools’ behaviour towards CSR and brand image.

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Clémence Loudiere; Justine Tessier; [2020]
    Nyckelord :CSR; Education; firm; Business school; sustainability; Brand image;

    Sammanfattning : The researchers in this study wanted to focus on Business Schools by using management and marketing knowledge. Therefore, the most attractive subject for them was the link between CSR, Business schools and Brand image. LÄS MER

  5. 5. Emojis - det artificiella språket mellan varumärken och människor : En studie om hur varumärken kommunicerar med emojis på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Dennis Törnqvist Berg; Mikaela André; [2020]
    Nyckelord :emoji; brand; brand identity; digital communication; Instagram; emoji; varumärke; varumärkesidentitet; digital kommunikation; Instagram;

    Sammanfattning : Emojis har blivit så vanligt och förankrat i vardagskommunikationen att under år 2015 utsåg Oxford Dictionary emojin “Face with Tears of Joy” till årets ord. Emojis är ett relativt nytt kommunikationsmedel som växt i takt med ett mer digitalt och uppkopplat samhälle där en stor del av kommunikationen sker via sociala medier. LÄS MER