Sökning: "brand communication"

Visar resultat 1 - 5 av 787 uppsatser innehållade orden brand communication.

  1. 1. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER

  2. 2. Native journalism? En intervjustudie om de verktyg och ideal som före detta journalister tar med sig in i native advertisingyrket

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elisa Amorelli; Sofia Hårdänge; [2018-02-08]
    Nyckelord :Native advertisingproducenter; journalistiska ideal; journalistisk process; mediernas kommersialisering.; Native advertising; journalistic ideals; journalism practices; media commercialization.;

    Sammanfattning : Title: Native journalism? En intervjustudie om de verktyg och ideal som före detta journalister tar med sig in i native advertisingyrketAuthors: Elisa Amorelli & Sofia HårdängeSubject: Undergraduate research paper in journalism studies,Department of journalism, media and communication (JMG), University of GothenburgTerm: Autumn 2017Supervisor: Oscar Westlund, JMG, University of Gothenburg Pages/words: 48/ 18 957(including abstract and appendix).Purpose: The main purpose of this study was to examine how native advertisers applicatejournalistic processes and ideals in their current profession. LÄS MER

  3. 3. Att nå ut till rätt målgrupp : En studie om hur digitaliseringen har förändrat mediebyråers upplevda möjlighet att hjälpa sina kunder att nå ut till deras tänkta målgrupp

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Saga Ahltin Sandberg; Cecilia Larm; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization has meant that a huge number of commercial messages reach us every day, and brands therefore have difficulties managing the fast-growing market. Traditional media agencies need to be digitized to keep up. LÄS MER

  4. 4. Influencer Marketing : Relationen mellan företag och Influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Kreuger; Sabina Broman; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; social media; marketing; trust; image; brand; relevance; business relationships; Influencer Marketing; sociala medier; marknadsföring; trovärdighet; image; varumärke; relevans; arbetsrelation;

    Sammanfattning : Idag är sociala medier en stor del i dagens samhälle och det kan ses mer eller mindre som en självklarhet är ständigt vara uppkopplad. Dessa sociala plattformar har öppnat upp för en ny typ av marknadsföring, nämligen Influencer Marketing. LÄS MER

  5. 5. Hur arbetar Tesla för att nå ut till sin publik?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Kandefelt; Henrik Thystrup Svantesson; Martin Wesström; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Retorik; Brand Community; Tesla; Marknadsföring; Social media; Rhetoric; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title:​ How is Tesla reaching their audience? Seminar date:​ 31 may 2018. Course:​ FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors:​ Andreas Kandefelt, Henrik Svantesson and Martin Wesström. LÄS MER