Sökning: "brand community"

Visar resultat 16 - 20 av 260 uppsatser innehållade orden brand community.

  1. 16. When Social Media Hits the Fan - How Customer Value is Influenced by a Brand Crisis on Social Media

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sonya Martinsson; Josefine Svensson; Rebecca Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Crisis on Social Media; Customer Judgements; Customer Feelings; Customer Brand Resonance; Customer Value; Business and Economics;

    Sammanfattning : Keywords: Brand Crisis on Social Media, Customer Judgements, Customer Feelings, Customer Brand Resonance, Customer Value. Purpose: The purpose of this master thesis is to investigate how a brand crisis on social media influences customer value of a brand. LÄS MER

  2. 17. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Adrian Larsson; Anders Hylander; [2023]
    Nyckelord :Sportmarknadsföring; Marknadsföring; Fotbollsklubbmarknadsföring; Kvalitativa intervjuer; Supporterkultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER

  3. 18. ESG Scores as Social Ethicality Motivators

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annika Ebert; Isabella Larsson; [2023]
    Nyckelord :ESG Responsiveness; Russia-Ukraine War; Divestment Strategy; Brand Management; MNCs; Business and Economics;

    Sammanfattning : Relating to the ongoing discussion surrounding criticism and support for ESG scores, the purpose of this paper anchors itself in providing comprehensive, empirical evidence regarding the responsiveness of ESG scores to firm actions. The different strategic choices of multinational firms, resulting from political and stakeholder pressure, were to either fully withdraw, suspend or continue operations in Russia in light of the Russia-Ukraine war. LÄS MER

  4. 19. What is strategic brand management in the gaming industry? A case study of Blizzard Entertainment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dimitra Papangeli; Ella Martell; Michaela Sorle; [2023]
    Nyckelord :Strategic Brand Management; Kapferer’s Brand Identity Prism; Brand; Gaming Industry; Blizzard Entertainment; Online Community; Online Brands; Online Game Brands.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This study intends to explore how video games companies work with strategic brand management. Methodology: A qualitative literature review and case study of Blizzard Entertainment using Kapferer’s Brand Identity Prism. The data was collected from Blizzard as well as other secondary sources. LÄS MER

  5. 20. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER