Sökning: "brand conviction"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden brand conviction.

  1. 1. Brand Conviction and Brand Desirability in the Aviation Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tung Hang Hui; Farah Hamasha; [2018]
    Nyckelord :brand conviction; brand desirability; brand positioning; airlines; Business and Economics;

    Sammanfattning : The Awareness-Interest-Conviction-Desire-Action (“AICDA”) model was studied by various marketing scholars in the past 80 years. However, the relationship between brand conviction and brand desirability in the aviation industry has not yet been proved empirically. LÄS MER

  2. 2. Från Öresundsregionen till Köpenhamnsregionen : En kritisk diskursanalys om den gränsregionala samordningen i Öresund

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Niklas Hellblom; [2018]
    Nyckelord :The Öresund region; Greater Copenhagen; Critical Discourse Analysis; Place marketing; Trickle-down; Metropolization; Core-periphery; Öresundsregionen; Greater Copenhagen; Kritisk diskursanalys; Place marketing; Trickle-down; Metropolisering; Centrum och periferi;

    Sammanfattning : This study focuses on the reformation of the cross-border political coalition in the Scandinavian region of Öresund, specifically the re-organization of Öresundskommitteen to Greater Copenhagen & Skåne Committee. Through the lens of Critical Discourse Analysis, the study critically examines the newly advocated regional strategy focusing on international place marketing of the collective brand Greater Copenhagen, underlying power structures and incentives of the reformation as well as the subsequent consequences for the regional development. LÄS MER

  3. 3. GDPR och känsliga personuppgifter : En fallstudie om fackförbunds arbete med Dataskyddsförordningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anna Helenius; [2018]
    Nyckelord :GDPR; data protection; general data protection regulation; personal data processing; sensitive personal data; trade union; information security; GDPR; dataskydd; dataskyddsförordningen; personuppgiftsbehandling; känsliga personuppgifter; fackförbund; informationssäkerhet;

    Sammanfattning : Den 25e maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen, GDPR, i kraft. I och med detta kommer alla medlemsstater i den europeiska unionen få en gemensam lag som skärper tidigare regler och ställer högre krav på organisationers personuppgiftsbehandling. LÄS MER

  4. 4. Content Marketing - en kvantitativ fältstudie

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Raoul Bonnier; [2016]
    Nyckelord :Content Marketing; Native Advertising; Branded Content; Sponsored Content; Web Advertising;

    Sammanfattning : Abstract: Content advertising has a greater impact than traditional advertising on daily Swedish newspapers' webpages. The most significant difference for content marketing is noted in the free daily newspaper Metro, as compared to the subscription based Svenska Dagbladet. LÄS MER

  5. 5. Exploring the Store with Your Hands

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jeanette Finder; Emelie Levall; [2012]
    Nyckelord :Sensory marketing; Tactile marketing; FMCG; Consumer contamination; Hierarchy of effects model;

    Sammanfattning : Marketers have acknowledged the great importance of touch during consumers' decision-making process. However, no one has ever empirically investigated if this holds true even for products whose material properties are not diagnostic for the product performance, such as packaged FMCG. LÄS MER