Sökning: "brand emotion"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden brand emotion.

  1. 1. Not All Heros Wear Capes

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fang Cheng; Hanna Åstrand; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Emotion Creation; Brand Archetype; Myth-telling; System 1; Hero; Ordinary People; Hero’s Journey; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of this study is to enhance our understanding of branding communication with mass audiences using ordinary people in myth treatment. Methodology: This qualitative study explores the phenomenon of ordinary people portrayed as heroes in advertisements in an abductive manner. LÄS MER

  2. 2. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  3. 3. Barnidolens kriskommunikation på Instagram : En retorisk undersökning av influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation efter skandalen 2022.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Lina Björkman; Isa Franzén; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Pontus Rasmusson; Image repair - theory; rhetoric; crisis of confidence; cancel culture.; Kriskommunikation; Pontus Rasmusson; Image repair-theory; retorik; förtroendekris; cancelkultur;

    Sammanfattning : Studien undersöker influencern Pontus Rasmussons kriskommunikation i relation till den förtroendekris som inträffade när hans YouTube-kanal. Kanalen lades ner på grund av att han brutit mot YouTubes riktlinjer gällande sexualisering av barn. LÄS MER

  4. 4. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER

  5. 5. Emotion by Design : An exploration of evoking ‘relief’ through a mobile app

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Fredric Birgersson; [2022]
    Nyckelord :User Experience Design; Emotion; Design Thinking; Branding;

    Sammanfattning : Kurr is a foodtech startup developing a mobile app with the purpose of answering the question “what to eat?”. The company has built a brand identity in order to stand out among the more than 5,7 apps available in the biggest mobile app markets. LÄS MER