Sökning: "brand equity halmstad"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden brand equity halmstad.
1. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER
2. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER
3. Konsten att bygga varumärke på sociala medier : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medier i varumärkesbyggande syfte för att generera engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Digitalization brings the opportunity for businesses to establish themselves and build their brand online. Social media streamlines communication between business and consumer and allows companies to analyze and understand their target audience more easily. LÄS MER
4. How do fashion brands advertise sustainability? And does it really affect brand equity? : An empirical study on Adidas advertising on Instagram
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : This paper examines how social- and environmental sustainability is advertised on Instagram and how it in turn affects consumer-based brand equity. Firstly, a latent content analysis was conducted on Adidas Instagram account, @adidas, to gain insights on how they use sustainability in their advertising through their Instagram posts. LÄS MER
5. Svenska exportföretag & country-of-origin effekten : Hur svenska exportföretag använder country-of-origin effekten för att stärka sina varumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Country-of-origin effekten påverkar alla exportföretag. Hur gynnsam effekten är skiljer sig beroende på ursprungsland, bransch och produktkategori. För att ett varumärke ska kunna utvinna en maximal effekt av Sverige som ursprungsland krävs en djup förståelse för hur effekten står sig på olika marknader och hur den bäst förmedlas. LÄS MER