Sökning: "brand equity halmstad"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden brand equity halmstad.

  1. 1. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Hedin; Emma Salqvist; [2023]
    Nyckelord :Sport Sponsorship; Brand Strategy; Brand Equity; Managers’ roll; Biased Decisions; Sponsorship Objectives;

    Sammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER

  2. 2. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  3. 3. Konsten att bygga varumärke på sociala medier : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medier i varumärkesbyggande syfte för att generera engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Andrea Lagnöhed; Hanna Palmström; [2022]
    Nyckelord :Brand; branding; social media; brand communities; engagement brand equity;

    Sammanfattning : Digitalization brings the opportunity for businesses to establish themselves and build their brand online. Social media streamlines communication between business and consumer and allows companies to analyze and understand their target audience more easily. LÄS MER

  4. 4. How do fashion brands advertise sustainability? And does it really affect brand equity? : An empirical study on Adidas advertising on Instagram  

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Julia Hilltorp; Emily Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Brand Equity; Social Media; Advertising; Environmental Sustainability; Social Sustainability; Brand Loyalty; Brand Awareness; Brand Associations; Perceived Quality;

    Sammanfattning : This paper examines how social- and environmental sustainability is advertised on Instagram and how it in turn affects consumer-based brand equity. Firstly, a latent content analysis was conducted on Adidas Instagram account, @adidas, to gain insights on how they use sustainability in their advertising through their Instagram posts. LÄS MER

  5. 5. Svenska exportföretag & country-of-origin effekten : Hur svenska exportföretag använder country-of-origin effekten för att stärka sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hannes Svahn; Albert Stein; [2022]
    Nyckelord :country-of-origin effekten; country-of-origin; export; country-of-origin effekten; country-of-origin; export;

    Sammanfattning : Country-of-origin effekten påverkar alla exportföretag. Hur gynnsam effekten är skiljer sig beroende på ursprungsland, bransch och produktkategori. För att ett varumärke ska kunna utvinna en maximal effekt av Sverige som ursprungsland krävs en djup förståelse för hur effekten står sig på olika marknader och hur den bäst förmedlas. LÄS MER