Sökning: "brand experience"

Visar resultat 1 - 5 av 642 uppsatser innehållade orden brand experience.

  1. 1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Yrsa Petersén; Filippa Sundman; [2024-03-04]
    Nyckelord :Personligt varumärke; influencer; kommunikationsstrategier; karaktärsdrag; TikTok;

    Sammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER

  2. 2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. The role of social media in small and medium - sized restaurant businesses : A case study from Östersund, Sweden

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Sameera Prasanna Rodrigo; [2024]
    Nyckelord :Social media; SMEs; Restaurant business; RBV theory;

    Sammanfattning : Background: Social media has revolutionized the restaurant industry, and it plays a significant role by changing and offering new ways to engage with restaurant customers and build stronger customer relationships, market their products and services, and acquire new customers, manage restaurant reputation, enhance brand awareness, and stay competitive in an increasingly digital world. Even though some restaurants recognize and utilize the potential of social media to deliver the above benefits, still there are some restaurants that have outdated social media accounts or completely inactive in social media. LÄS MER

  4. 4. Creating the world's most sustainable and attractive travel destination. A content analysis of sustainable place brand identities in Southern Sweden

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Douglas Berglund; Katherine Driscoll; [2023-11-22]
    Nyckelord :place brand identity; place branding; sustainability; content analysis;

    Sammanfattning : This study examines how the place brand identities of seven Destination Management Organisations (DMOs) in southern Sweden guide their sustainable tourism communication. With the importance of sustainability becoming clear, interest in sustainable place branding is growing rapidly in scholarly and professional contexts. LÄS MER

  5. 5. How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nahia Bilbao Gato; [2023-07-18]
    Nyckelord :lean for retail; customer satisfaction;

    Sammanfattning : Introduction: This dissertation project is based on a collaboration between the author and Volvo Trucks Europe. To answer the research question of How to improve customer satisfaction with customer surveys and lean for retail? This study describes a qualitative study of improving customer satisfaction with lean for retail in the Volvo Trucks dealership network, specifically in the Northern European Market. LÄS MER