Sökning: "brand exposure"

Visar resultat 1 - 5 av 139 uppsatser innehållade orden brand exposure.

  1. 1. Drunk Elephant: The New Toys’R’Us?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diep My Dinh; Talía Yepes; Ida-Nora Hammar; [2024]
    Nyckelord :gen alpha; corporate brand; branding; beauty care branding; moral philosophy; gen alpha marketing; Philosophy and Religion; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Drunk Elephant, a skincare brand known for its clean ingredients and cheerful branding, has experienced a surge in popularity driven by Gen Alpha's unexpected adoption on social media. While this newfound audience has boosted sales, concerns are mounting regarding the impact of early exposure to beauty standards and consumption habits on young children. LÄS MER

  2. 2. The Role of Branding Strategy During Internationalization: Insights From A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aliaa Abbas; Asma Mohamoud; [2023-06-28]
    Nyckelord :Brand awareness; Brand recognition; Brand recall; Brand equity; Brand identity; Brand association; Top-Of-Mind; Internationalization; See-Think-Do;

    Sammanfattning : Internationalization is a key growth strategy for companies, with branding playing a crucial role in differentiation and global recognition. Multiple studies have highlighted the importance of brand strategies in internationalization and their influence on consumer choice and behavior. LÄS MER

  3. 3. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  4. 4. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  5. 5. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Erik Cajnerud; Julius Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Stadium naming rights; intangible investment; market investment; investment process; investment decision; stakeholder theory; Namnrättigheter; immateriella investeringar; marknadsinvesteringar; investeringsprocess; investeringsbeslut; intressentteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER