Sökning: "brand management H M"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden brand management H M.
1. Damned if you do, damned if you don't.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER
2. H&M gör Åhlénstricket : En studie av H&Ms kriskommunikation på Facebook vid lanseringen av barntröjan Coolest monkey in the jungle
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study aims to see how H&M are using crisis communication through Facebook to investigate if they are able to contain their reputation and trustworthiness during and after crisis. This has been done by a quantitative content analysis and the qualitative critical discourse analysis with Norman Fairclough’s three-dimensional model. LÄS MER
3. Inte så cool längre coolaste apan i djungeln : Varumärkesbild och attityder
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I början av året 2018 lanserade modeföretaget H&M en kampanjbild där en mörkhyad pojke bar en tröja med texttrycket ”Coolest monkey in the jungle”. Bilden fick global spridning, H&M kritiserades av media och på företagets egna sociala kanaler ramlade kommentarer in av både positiva och negativa ordalag. LÄS MER
4. Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. LÄS MER
5. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER