Sökning: "brand på scen"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden brand på scen.
1. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER
2. Brandteknisk Riskvärdering Östgötateatern i Linköping
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : Följande rapport behandlar Östgötateatern i Linköping och skrivs som en del av kursen Brandteknisk Riskvärdering vid Brandtekniska avdelningen, Lunds tekniska högskola. Syftet med rapporten är att utvärdera personsäkerheten i byggnaden vid händelse av brand. LÄS MER
3. UPPSALA UNIVERSITETSHUS - Brandteknisk riskvärdering
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : Uppsala University building was built in the 19th century. A larger renovation was conducted in 2016, when the buildings fire protection systems was improved. This report investigates and evaluates the existing fire protection with consideration to both human safety and economic damage. LÄS MER
4. En semiotisk studie av Volvo Trucks kampanjfilmer med fokus på den nordamerikanska marknaden
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie genomfördes för att undersöka hur Volvo Trucks som globalt företag i Nordamerika riktar sin kommunikation gentemot mottagare i kampanjfilmer. Varav vi har tittat på två som är skapade med att främst rikta sig till den nordamerikanska publiken och den tredje till den globala. LÄS MER
5. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER