Sökning: "brand recovery"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden brand recovery.

  1. 1. Post-Fire Vegetation Recovery Monitoring using MODIS Time Series: A Case Study in California

    Kandidat-uppsats, KTH/Geoinformatik

    Författare :Julia Edje; [2023]
    Nyckelord :vegetation recovery; MODIS; HRT; EVI; fire; burn severity; land cover; climate zone; California;

    Sammanfattning : Human-caused forest fires have increased in magnitude and frequency, affecting global vegetation and requiring a re-evaluation of fire regimes. Changing fire regimes have led to reduced burned areas in fire- dependent ecosystems and increased areas in fire-independent ecosystems, resulting in changes in land cover and posing a threat to native plant communities. LÄS MER

  2. 2. To clear-cut or not to clear-cut; Cost-benefit analyses of post-fire management approaches in the Ljusdal fire-complex

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Bella Blomqvist; [2023]
    Nyckelord :Clear-cut forestry; Continous cover forestry; Nature reserve; Cost-benefit analysis; Wildfires; Sweden; Ljusdal; Post-fire management; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Wildfires causes natural disturbances to ecosystems which can have potentially damaging results for ecosystem services and economic income from timber production. The post-fire management approach can be essential for the environmental work regarding the recovery of ecosystems and maintaining ecosystem services. LÄS MER

  3. 3. How does brands' participation in an accidental controversy affect their reputation? : An application of the situational crisis communication theory to firestorms

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nina Björnsson; [2023]
    Nyckelord :Firestorms; Situational Crisis Communication Theory; reputation; trust recovery;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the strategies used by brands to recover from firestorms following controversies in the age of social media. The focus is on understanding the brand-customer relationship aspect of firestorms and the importance of monitoring and comprehending them to minimize their impact. LÄS MER

  4. 4. Leveraging Service Recovery as a Marketing Tool

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Mubiru; Fiona Nyamache; [2023]
    Nyckelord :Service recovery; marketing tool; satisfaction; loyalty; brand reputation; brand image;

    Sammanfattning : Aim: The study aims to explore the process of service recovery, its transformation into a marketing tool and identifying the outcomes of the tool to the organizations. Methodology: The research employed a qualitative methodology with an inductive approach. LÄS MER

  5. 5. Nattvilans kvalitet hos hundar med muskuloskeletal smärta : en jämförelse av aktivitetsdata från hundar med och utan smärta

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Frida Eriksson Gelin; Anna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :accelerometer; actigraph; aktivitetsmonitor; fysisk aktivitet; hund; osteoartrit; smärta; stillasittande aktivitet; sömn; sömnlöshet; vila;

    Sammanfattning : Sömn är fundamentalt för hundar, bland annat för att koordinera minnen och återställa prestationsförmågan. Sömnbrist kan ge många negativa konsekvenser för hälsan och medföra ökad stress hos individen. Något som hos människor har visats leda till sömnsvårigheter är smärta. LÄS MER