Sökning: "brand reputation"

Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden brand reputation.

  1. 1. Attraktion vid första ögonkastet : Hur Employer Brands används för att attrahera nyexaminerade studenter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Mosesson; Jens Sintéus; [2018]
    Nyckelord :Employer Brand; Employer Branding; Employer Value Proposition; Employer Brand Equity;

    Sammanfattning : Konkurrensen på den svenska arbetsmarknaden om nyexaminerade universitetsstudenter har intensifierats drastiskt under de senaste åren. Svenska arbetsgivare har därför ett svårare arbete framför sig kring att hitta högkvalitativ personal som passar organisationen. LÄS MER

  2. 2. Brand new knowledge : how knowledge-intensive startups use social media to build their corporate brand

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Gustaf Ergeer; Fredrik Sigfridsson; [2018]
    Nyckelord :Startups; Entrepreneurship; Branding; Social media; Knowledge-intensive firms; Social media marketing;

    Sammanfattning : Building a corporate brand is as a crucial resource for the survival of companies. Social media as a tool for branding practices has been emphasized in research about startups. In such research, less focus is on certain groups of startups, such as Knowledge-intensive startups (KI Startups). LÄS MER

  3. 3. Case Competitions as a Tool to Build Brands and Reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Judith Armenteras; Iris Politiek; [2018]
    Nyckelord :Corporate Case Competitions; strategic brand management; case competitions; brand reputation; internal branding; employer branding.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Aim: We aim to broaden the view and the understanding of what a case competition is and how it can be used beyond its use as an educational method of teaching and learning. More specifically, the purpose is to explore the phenomenon of case competitions as a branding tool from a strategic brand management perspective. LÄS MER

  4. 4. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Disa Sewerin; Andrea Lundin; [2018]
    Nyckelord :utvärdering; extern kommunikation; indirekta värden; legitimitet; anseende;

    Sammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER

  5. 5. Green bonds and non-financial value : a study of the Swedish green bond market

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jacob Lindberg; [2018]
    Nyckelord :climate change; CSR; CSV; green bonds; investors; portfolio theory; sustainable Finance;

    Sammanfattning : Human-caused climate change in form of rising temperatures and sea-level rise are already being seen in many places. To avoid permanent effects on society the goal is to limit global temperature rise at two degrees Celsius above pre-industrial levels. LÄS MER