Sökning: "brand reputation"

Visar resultat 16 - 20 av 261 uppsatser innehållade orden brand reputation.

  1. 16. Stella Artois - Brewing a better reputation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Abrahamsson; Bruno Dewever; Denise Vork; [2023]
    Nyckelord :Reputation Management; Issue Management; Corporate Communication; Public Relations; Crisis Management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Imagine that it is June 19th, 2007, and you work for U.K’s largest brewery, InBev. That morning, an article appeared in The Argus titled: “City Judge Condemns ‘Wife- Beater’ Booze. LÄS MER

  2. 17. Världsmästerskapen i Sportswashing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Hörlin; Johan Otterhed Bolin; Deyar Reberius; [2023]
    Nyckelord :Country image; Sportswashing; Soft power; Qatar; Fotbolls-VM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Hur påverkas landet Qatars varumärke och internationella anseende av att arrangera fotbolls-VM 2022? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sportswashing i form av ett internationellt idrottsevenemang påverkar ett lands varumärke. En fallstudie på Qatar och dess användande av fotbolls-VM 2022 har utförts för att öka och fördjupa förståelsen kring sportswashing. LÄS MER

  3. 18. ”Vi är jätteduktiga på att göra jättemycket, men vi är urdåliga på att tala om vad vi faktiskt gör” : En kvalitativ studie om hur en mindre kommun arbetar med sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Linn Eriksson; Emelie Lind Kylli; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; EVP Employee value proposition ; Attractive work; Generation Z; Public sector organization; Arbetsgivarvarumärke; EVP; Attraktivt arbete; Generation Z; Offentlig organisat ion;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att skapa en djupare förståelse för vad generation Z upplever som attraktivt hos en arbetsgivare och hur en mindre kommun använder sitt arbetsgivarvarumärke för att attrahera generation Z. För att uppnå syftet studerades en mindre kommun och dess HR-medarbetare om arbetet för att attrahera nya medarbetare. LÄS MER

  4. 19. Between ‘Place-Branding’ and ‘Sense of Place’ in the Nordics : A comparative study through two generations of Nordic residents in Stockholm.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Iman Miriam Djelloul; [2023]
    Nyckelord :Place Branding; Sense of Place; The Nordics; Social generations; Baby Boomers; Gen-z; Nordic residents; Stockholm.;

    Sammanfattning : Place branding refers to the strategical act of attaching a positive reputation to a geographical place. This concept is argued important due to its ability to boost places with advantageous lead when globally competing over financial, cultural and human resources. LÄS MER

  5. 20. Pepsi’s Number Fever – bottlecaps, mayhem and death

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diogo de Lima; Greta Ezerskyte; Niklas Kjellander; [2023]
    Nyckelord :Pepsi; Scandal; Brand Management; Reputation; Case; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : This Case Study is about the Pepsi Number Fever incident in the Philippines (1993). A Nationwide disaster that ruined Pepsi's reputation in that country. Riots, Deaths, Bombing, Law suits, everything happened. Pepsi was in a really bad spot and things needed to be fixed. LÄS MER