Sökning: "brand strategy in sports"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden brand strategy in sports.

  1. 1. Sponsring, en marknadsföringsstrategi som inte utvärderas? : En kvalitativ studie om sponsringsarbeten och effektmätning

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Ax; Hercules Öhlander; [2023]
    Nyckelord :Marketing strategy; Sponsorship; Sports; Sponsorship collaborations; Sponsorship objectives; Sponsorship effect; Marknadsföringsstrategi; Sponsring; Idrott; Sponsringssamarbeten; Sponsringsmålsättningar; Sponsringseffek;

    Sammanfattning : Bakgrund: När idrotten kommersialiserades så blev markandsföringsverktyget sponsring en central strategi för att kommunicera med marknaden. Idag används strategin av företagen för att nå målsättningar som ligger utanför den dagliga verksamheten. De flesta företag har målsättningar med sponsring, även om målen skiljer sig åt. LÄS MER

  2. 2. The Brand Creation of an International Football Club

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; Johan Otterhed Bolin; Antoni Kaso; [2023]
    Nyckelord :Brand Creation; Football Club; Club Ownership; Sports Branding; Brand Identity; Corporate Brand Identity Matrix; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this paper is to investigate and analyze the brand creation process employed by international football clubs in relation to their brand identity. Methodology - The methodology for this paper utilizes a qualitative research approach with a multiple case study of four different football clubs, in support of a literature review, and with a proposed theoretical brand identity framework applied to the cases. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Ignatius; Oskar Bergsman; [2022]
    Nyckelord :Internal brand building; communication; motivation; values; nonprofit work; non-profit sport clubs; payment; Internt varumärkesbyggande; kommunikation; motivation; värderingar; ideellt arbete; ideell idrottsförening; arvode;

    Sammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER

  4. 4. Bryggan från magkänslan till hjärnkontoret : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar, med hjälp av digital marknadsföring, skulle kunna öka antalet medlemmar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Eriksson; Markus Freberg; [2022]
    Nyckelord :Sports Association; Non-profit organizations; Digital Marketing; Social Media; Word-of-Mouth.; Idrottsförening; ideella föreningar; digital marknadsföring; social media; Word-of-Mouth.;

    Sammanfattning : Idrottsföreningar upplever idag en negativ trend som berör avhoppsproblemtik bland idrottsföreningarnas medlemmar. Tidigare studier behandlar främst denna avhoppsproblemtik ur perspektivet av barn- och ungdomar. LÄS MER

  5. 5. The Power of a Sports Consumer’s Perception of Sponsoring Brands : A Study of Sports Fans’ Behavior Towards Sponsorships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Cecilia Hansson; Hilda Jonasson; [2022]
    Nyckelord :Sponsorship; sports; consumer behavior; perception; market segmentation; brand equity; Sponsring; sport; konsumentbeteende; uppfattning; marknadssegmentering; brand equity;

    Sammanfattning : Den internationella marknaden inom sport har de senaste åren vuxit kraftigt. Det har bidragit till att supportrar finns i olika delar av världen med en personlig bakgrund som skiljer sig från person till person, vilket påverkar deras uppfattning. LÄS MER