Sökning: "brand trust"

Visar resultat 1 - 5 av 204 uppsatser innehållade orden brand trust.

  1. 1. Escaping the free zone - What makes users pay for freemium online content?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Palin Wisarutnart; Konstantinos Tseperis; [2019-07-03]
    Nyckelord :Freemium; Purchase Intention; Behavioural Intention; Online Media Content; Subscription; Theory of Planned Behaviour; Technology Acceptance Model;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Vad påverkar konsumenters val av funktionsdryck? : En undersökning om vilka faktorer som påverkar konsumenters val av varumärke på funktionsdrycksmarknaden i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adam Hansson; Angelica Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Funktionsdrycker; hälsa; marknadsföring;

    Sammanfattning : Consumption of functional drinks has grown immensely and companies have identified the market as profitable, which has led the competition within the market to intensify. The choices of products are increasing and that evokes the question which factors consumers value when choosing a brand over another. LÄS MER

  3. 3. Driving Online Brand Engagement, Trust, and Purchase Intention on Instagram : The Effect of Social Commerce Marketing Stimuli

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sandra Ziadkhani Ghasemi; Merili Palmet; [2019]
    Nyckelord :Social commerce; marketing stimuli; online brand engagement; brand trust; online purchase intention;

    Sammanfattning : Building on the stimulus-organism-response model, this paper aims to fill the considerable research gap by developing a deeper understanding of social commerce as a global emerging phenomenon and investigating the effectiveness of social commerce marketing stimuli and its consequences on consumer behavior on Instagram. The study adopts a mixed-methodology approach, including a web-based survey and a focus group interview, to build a deeper understanding of the phenomenon and account for the social aspects of social commerce. LÄS MER

  4. 4. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  5. 5. Influencers påverkan på kunders tillit i förhållande till företags varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Matilda Gabrielsen; Sofia Qvarnström; [2019]
    Nyckelord :Trust; Influencers; Influencer marketing; Social media; Brand; Tillit; Influencers; Influencer marketing; Sociala medier; Varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera konsumenters tillit gentemot varumärken där företag använder influencers i marknadsföringen via sociala medier. Studien utgår från ett kundperspektiv.   Metod: Studien har utgått från kvantitativ metod där empirisk data samlats in utifrån en webbaserad enkätundersökning. LÄS MER