Sökning: "brand valuation"

Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden brand valuation.

  1. 16. Innovationsförmågans påverkan på varumärket : En vindlande resa om redovisningens svårighet att informera om det mest väsentliga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Adebäck; Sofia Norman; [2014]
    Nyckelord :Brand; Innovation; Innovation capacity; IFRS 3; IAS 38; Brand valuation; R D; Varumärke; Innovation; Innovationsförmåga; IFRS 3; IAS 38; Varumärkesvärdering; FoU;

    Sammanfattning : Syfte: Att utveckla ett starkt varumärke är ett sätt för företag att utmärka sig från mängden, vilket idag är nödvändigt på grund av den ständigt ökande konkurrenssituationen. Varumärket anses vara ett av företagens mest värdefulla tillgångar men är problematiska att värdera. LÄS MER

  2. 17. Varumärkesvärdering av företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Albin Olsson; Markus Ekström; [2014]
    Nyckelord :Varumärkesvärdering; Kalmar län;

    Sammanfattning : AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. LÄS MER

  3. 18. Is the Loyal Reader a More Valuable Reader? - A Study on Loyalty as a Modifier of Ad Performance in Print Media

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Axel Edgren; Christian Pedersen; [2014]
    Nyckelord :Media context effects; Print media; Print advertising; Loyalty effects; Media planning;

    Sammanfattning : Print media today is struggling to compete for advertising expenditures, while concurrently media planners and others concerned with marketing efficiency are facing cluttered mediums and channels. Since the 1950s, the study of how an advertisement's medium, channel or context can influence its reception has led to various discoveries that are relevant both to media and marketing actors, yet under-researched areas remain. LÄS MER

  4. 19. Redovisning av varumärken : Redovisningsansvarigas syn på varumärken i redovisningen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Bodil Johansson; Simon Hägermalm; [2013]
    Nyckelord :varumärken; redovisning; redovisningsansvariga; IFRS; K3;

    Sammanfattning : Näst intill alla produkter och tjänster i dagens samhälle kommuniceras till konsumenter och organisationer genom varumärken. De är viktiga tillgångar för företagen och skapar många gånger ett mervärde. Denna tillgång redovisas därför i företagens balansräkning. LÄS MER

  5. 20. Varumärkesvärdering : Införandet av ISO 10668:2010

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emma Cederström; Anita Milovanovic; [2013]
    Nyckelord :Immateriella tillgångar; varumärke; värdering; varumärkesvärdering;

    Sammanfattning : Det finns många olika metoder att tillämpa vid varumärkesvärderingarvilket lett till att värderingarna har varit av skiftande kvalitet och utformning. Detta harbidragit tillbland annat införandet avISO 10668:2010Brand valuation - Requirements for monetary brand valuation. LÄS MER