Sökning: "brand valuation"
Visar resultat 16 - 20 av 41 uppsatser innehållade orden brand valuation.
16. Innovationsförmågans påverkan på varumärket : En vindlande resa om redovisningens svårighet att informera om det mest väsentliga
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Att utveckla ett starkt varumärke är ett sätt för företag att utmärka sig från mängden, vilket idag är nödvändigt på grund av den ständigt ökande konkurrenssituationen. Varumärket anses vara ett av företagens mest värdefulla tillgångar men är problematiska att värdera. LÄS MER
17. Varumärkesvärdering av företag
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : AbstractAuthor: Markus Ekström and Albin OlssonAdvisor & examinator: Petter Boye, Thomas KarlssonTitle: Brand Valuation of companiesKeywords: Brand Valuation and Kalmar CountyIntroduction & Problem: The term trademark is originated from the Old Scandinavianbrandr and means stigmatize. A new standard for brand valuation ISO 10668 was adopted in2010, which has created a more reliable valuation method. LÄS MER
18. Is the Loyal Reader a More Valuable Reader? - A Study on Loyalty as a Modifier of Ad Performance in Print Media
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Print media today is struggling to compete for advertising expenditures, while concurrently media planners and others concerned with marketing efficiency are facing cluttered mediums and channels. Since the 1950s, the study of how an advertisement's medium, channel or context can influence its reception has led to various discoveries that are relevant both to media and marketing actors, yet under-researched areas remain. LÄS MER
19. Redovisning av varumärken : Redovisningsansvarigas syn på varumärken i redovisningen
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Näst intill alla produkter och tjänster i dagens samhälle kommuniceras till konsumenter och organisationer genom varumärken. De är viktiga tillgångar för företagen och skapar många gånger ett mervärde. Denna tillgång redovisas därför i företagens balansräkning. LÄS MER
20. Varumärkesvärdering : Införandet av ISO 10668:2010
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Det finns många olika metoder att tillämpa vid varumärkesvärderingarvilket lett till att värderingarna har varit av skiftande kvalitet och utformning. Detta harbidragit tillbland annat införandet avISO 10668:2010Brand valuation - Requirements for monetary brand valuation. LÄS MER