Sökning: "brand valuation"

Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden brand valuation.

  1. 21. Annedal – Boendekostnader i en helt ny stadsdel och sambandet med upplevd stadskvalitet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Charlotte Westman; [2013]
    Nyckelord :Annedal; living expenses; town quality; Annedal; boendekostnader; stadskvalitet;

    Sammanfattning : Annedal is a brand new neighborhood in the Bromma part of Stockholm. The neighborhood construction has now reached its halfway point. When finished, 5000 people are estimated to live in Annedal. The focus for the new area is variation. LÄS MER

  2. 22. Varumärket- vår tids viktigaste tillgång

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Johanna Åkerström; Sandra Palmqvist; [2013]
    Nyckelord :värdering; ISO 10668; IAS 38; IFRS 3; Intangible assets; brands; valuation; brand valuation; ISO 10668; IAS 38; IFRS 3; Immateriella tillgångar; varumärke; varumärkesvärdering;

    Sammanfattning : Varumärket – vår tids viktigaste tillgång. Det är en immateriell tillgång som erbjuder ettexklusivt värde för konsumenten och en möjlighet för företag att utmärka sig från sinakonkurrenter. I genomsnitt upp till 50 % av ett företags balansräkning kan bestå avvarumärket och det beskrivs som lika viktigt som produktens kvalité. LÄS MER

  3. 23. Varumärkesvärdering : Hur värderas varumärken?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Mattias Lengberg; Nergis Muameleci; [2012]
    Nyckelord :värdering; IFRS 3; IAS 38; varumärke; varumärkesvärdering; immateriella tillgångar;

    Sammanfattning : Investeringar i varumärken är vitalt för värdeskapande och skapar stabilitet och identitet i företag. I många situationer är den ekonomiska effekten uppbenbar. Immateriella tillgångar är behäftade med problem rörande identifiering, värdering och presentation av internt upparbetade varumärken i balansräkningen. LÄS MER

  4. 24. Värdering av varumärken : - En kvalitativ studie om problematiken kring vilken metod som används vid förvärv

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Jana Simunovic; Emelie Nolerås; [2012]
    Nyckelord :Varumärkesvärdering; brand valuation; förvärvsanalys.;

    Sammanfattning : Background: Associated with the change in the regulations in 2009 concerning how goodwill should be handled in the acquisitions, brand valuation is increasingly recognized. Goodwill will now be identified and the brand will therefore be separated to be individually evaluated. LÄS MER

  5. 25. Nuanskaffningskostnad för Jämtkrafts fjärrvärmeanläggningar

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Björn Thorn-Andersen; [2012]
    Nyckelord :NUAK; kapitalbas; fjärrvärme; TPA;

    Sammanfattning : Fjärrvärme är en uppvärmningsform som ökar och utvecklas över hela Sverige idag. Diskussionen kring att reglera fjärrvärmemarknaden på liknande sätt som elnätet reglerats är aktiv, eftersom de kunder som är anslutna till ett fjärrvärmenät idag kan anses vara i beroendeställning gentemot fjärrvärmeföretaget. LÄS MER