Sökning: "brand valuation"
Visar resultat 21 - 25 av 41 uppsatser innehållade orden brand valuation.
21. Annedal – Boendekostnader i en helt ny stadsdel och sambandet med upplevd stadskvalitet
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Annedal is a brand new neighborhood in the Bromma part of Stockholm. The neighborhood construction has now reached its halfway point. When finished, 5000 people are estimated to live in Annedal. The focus for the new area is variation. LÄS MER
22. Varumärket- vår tids viktigaste tillgång
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Varumärket – vår tids viktigaste tillgång. Det är en immateriell tillgång som erbjuder ettexklusivt värde för konsumenten och en möjlighet för företag att utmärka sig från sinakonkurrenter. I genomsnitt upp till 50 % av ett företags balansräkning kan bestå avvarumärket och det beskrivs som lika viktigt som produktens kvalité. LÄS MER
23. Varumärkesvärdering : Hur värderas varumärken?
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Investeringar i varumärken är vitalt för värdeskapande och skapar stabilitet och identitet i företag. I många situationer är den ekonomiska effekten uppbenbar. Immateriella tillgångar är behäftade med problem rörande identifiering, värdering och presentation av internt upparbetade varumärken i balansräkningen. LÄS MER
24. Värdering av varumärken : - En kvalitativ studie om problematiken kring vilken metod som används vid förvärv
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Background: Associated with the change in the regulations in 2009 concerning how goodwill should be handled in the acquisitions, brand valuation is increasingly recognized. Goodwill will now be identified and the brand will therefore be separated to be individually evaluated. LÄS MER
25. Nuanskaffningskostnad för Jämtkrafts fjärrvärmeanläggningar
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Fjärrvärme är en uppvärmningsform som ökar och utvecklas över hela Sverige idag. Diskussionen kring att reglera fjärrvärmemarknaden på liknande sätt som elnätet reglerats är aktiv, eftersom de kunder som är anslutna till ett fjärrvärmenät idag kan anses vara i beroendeställning gentemot fjärrvärmeföretaget. LÄS MER