Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Safe Second : En tryggare begagnathandel direkt från Android-enheten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Den mänskliga klimatpåverkan i Sverige påstås vara i genomsnitt åtta ton per person årligen, vilket är långt ifrån Parisavtalets mål som innebär att den genomsnittliga globala utsläppen bör som högst vara ett ton per person. Under år 2017 uppskattades svenskarnas klimatpåverkan från klädinköp till 4,2 miljoner ton koldioxidekvivalenter sammanlagt under plaggets livslängd. LÄS MER
2. Factors Influencing Consumers’ Purchase Intention of Co-branded Products with Eco-labels
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers’ purchase intention of co-branded products with eco-labels in the clothing industry and to what extent these factors affect consumers’ purchase intention. The study fills in a research gap by also investigating the result of the co-branding on the purchase intentions of the consumers. LÄS MER
3. Att designa brandade kläder till en friluftsanläggning som besökarna vill köpa och använda
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Brandade kläder beskrivs som "kläder som används internt eller externt i syfte att understödja eller förstärka företagets eller organisationens profil, med syftet att uppnå ökad konkurrenskraft". Syftet med denna studie var att designa brandade kläder som speglar friluftsanläggningen Mattilas varumärke och som kan säljas till dess besökare. LÄS MER
4. Konsumtion av märkeskläder : en studie av planerat beteende vid klädköp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Resultatet visar oss att människors konsumtionsvanor påverkas av våra beteenden. Både attityden mot beteendet, subjektiva normer och vår upplevda kontroll över köpet påverkar det slutliga utfallet av konsumtionen av märkeskläder. Det gäller framförallt för klädköp som är avsedda för att förbättra individens självbild. LÄS MER
5. Consumer Online Resale at Tradera : A Qualitative Study of Valuation and Pricing in the Online Auction Marketplace
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Trade of second hand goods between private individuals has increased substantially during the 21st century, particularly in the light of a growing e-commerce scene. Consequently, individual consumers more notably find themselves in the role of sellers in the marketplace and take on responsibilities traditionally performed by businesses. LÄS MER