Sökning: "branding SME"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden branding SME.

  1. 1. Employer branding : Konsten att rekrytera och behålla kompetenta medarbetare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Joussef Elias; Robin Sandgren; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mix; recruiting; Employer branding; human resource outsource; internal marketing; employer branding mixen; rekrytering;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att kunna överleva på en modern konkurrensutsatt marknad som små och medelstora företag måste de ha kompetent och talangfull personal. Genom att ha ett starkt arbetsgivarvarumärke så blir det lättare att bibehålla den kompetenta personalen men även för att rekrytera nya. LÄS MER

  2. 2. Gen Z & Social Sustainability – A Need for Adaption : An exploratory study of generation Z’s preferences of social sustainability when entering the labor market and an investigation on how SMEs within the foodservice distribution industry answer to these preferences.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Victoria Emilia Holmén Ahonen; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: In today’s global world, corporations face a huge demand for executive talents due to advanced technology and increased level of high education which has led to a rapidly changing business environment. Companies need to distinguish themselves from one another to gain a competitive advantage in the market, to recruit the best talents on the labor market. LÄS MER

  3. 3. Exploring Brand Equity through Digital Marketing : A multiple case study of B2B SMEs in the manufacturing and marketing consultant industry

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Luyao Wang; Jonas Lundquist; [2022]
    Nyckelord :Branding; B2B branding; marketing; digital marketing; B2B marketing; SMEs; SMEs branding; SMEs digital marketing; digital marketing funnel; digital marketing channels; B2B channels; SMEs channels; manufacturers; marketing and consulting agency;

    Sammanfattning : The industrial marketing strategy in many industries has been largely influenced by the coming of digital marketing over the past decade. The trends are changing from the traditional to a digital era and companies are being forced by this digitalization shift. The manufacturing and marketing consultant industry is no exception. LÄS MER

  4. 4. Internationalisation of Swedish SMEs : A Multiple-Case Study on How Swedish SMEs Can Expand to International Markets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Peter Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Internationalisation; SME; Market Selection; Entry Modes; Customer Acquisition; Branding; Employer Branding;

    Sammanfattning : The need for Swedish SMEs to expand beyond their limited domestic market grows, spurred on by fading barriers to international trade. Often consisting mainly of engineers without marketing experience, the SMEs cannot afford to recruit expertise in internationalisation. LÄS MER

  5. 5. Work in to work out : En studie om hur små- och medelstora företag (SMF) kan stärka sitt employer brand hos medarbetare tillhörande generation Z

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emelie Holgersson; Emelie Ahlén; [2019]
    Nyckelord :Generation Z; Employer branding; Internal branding; SME; None-financial values; Generation Z; Employer branding; Internal branding; SMF; Mjuka värden; Icke finansiella värden; Medarbetarlojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Strukturförändringar har präglat den svenska arbetsmarknaden vilket resulterat i en ökad konkurrens bland arbetsgivare. Ett aktivt employer branding-arbete blir därmed viktigare eftersom det är en möjlig konkurrensfördel. LÄS MER