Sökning: "branding and image"
Visar resultat 1 - 5 av 455 uppsatser innehållade orden branding and image.
1. TikTok-influencers: vad är ett vinnande koncept för framgång? En kvalitativ innehållsanalys om olika personliga varumärkesbyggande kommunikationsstrategier samt karaktärsdrag som är framträdande i svenska influencers TikToks
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The purpose of this thesis is to examine the construction of personal brands on influencers on the platform TikTok. Influencers - a very current and relevant phenomenon in today’s society, are gaining more power in the media landscape and have major influence on both social media users and companies. LÄS MER
2. Marknadsföring i fotbollsvärlden. En studie som fördjupar sig i samspelet mellan klubbar och fotbollsspelares varumärken
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In the world of football, the divide between Swedish clubs and the international competition has only increased in recent years. The financing of a club is a big part of its competitive force, with the transfer market being an important aspect in having a successful club and assembling a strong squad. LÄS MER
3. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER
4. Full Disclosure: Demystifying craftwork and (re-)enchanting craft consumption
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This paper elucidates the relationship between demystification and enchantment in craftwork. Compared to mystification, demystification has received little attention in marketing research to understand how brands can foster transparency in a way that captivates and enchants consumers. LÄS MER
5. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER