Sökning: "branding malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden branding malmö.

  1. 1. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kimmo Svensson; [2023]
    Nyckelord :visual communication; ordinary culture; regional culture; city branding; instagram; malmoe; representation; grounded theory; visuell kommunikation; vardagskultur; regional kultur; stadsvarumärke; malmö; instagram;

    Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER

  2. 2. Sonic Brand Malmö : - En analys av Malmö stads ljudidentitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Martin Roos; [2023]
    Nyckelord :Audio branding; Brand; Place branding; Sonic branding; Soundmark; Soundscape; Malmo; Ljudvarumärke; Ljudidentitet; Ljudlandskap; Ljudmärke; Platsmarknadsföring; Varumärke; Malmö;

    Sammanfattning : Jag har analyserat Malmö stads ljudidentitet ur flera perspektiv och funnit att de i stort har följt tidigare forskning och vedertagna varumärkesprocesser när de arbetat fram stadens ljudidentitet. I jämförelse med tidigare forskning och branschpraxis saknas dock ett par delar i processen som kan haft betydelse för slutresultatet. LÄS MER

  3. 3. City branding used as an instrument for justifying the initiations of megaprojects : A master thesis of the topic city branding towards the megaprojects of Öresundsmetro and HH-tunnel

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Marko Bergman; [2023]
    Nyckelord :city branding; city marketing; Öresundsmetro; HH-tunnel;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate and understand how cities are using brandingefforts and strategies to further initiate projects of large scale. The study takes placewithin the cities of Malmö and Helsingborg that are both competing for gaining nationalsupport towards the initiation of megaprojects. LÄS MER

  4. 4. BDSM-nallar är lyx : En semiotisk analys av Balenciagas kampanj

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Altea Spjut; [2023]
    Nyckelord :Taste; class; habitus; capital; Bourdieu; provocation; branding; luxury brands; representation; commodity fetischism; disability; blind; Smak; klass; habitus; kapital; Bourdieu; provokation; varumärkesidentitet; lyxvarumärken; representation; kommoditetsfetischism; funktionsnedsättning; blind;

    Sammanfattning : This research's purpose is to examine how luxury brands uses provocation as a tool in their campaigns to attract attention and costumers. The luxury brand that is being analysed is Balenciaga, and their campaign gift collection. This is done by a qualitative, semiotic pictureanalysis. LÄS MER

  5. 5. STORYTELLING & UPPLEVELSE : En analys av Liptons och Kusmi Teas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jeanna Moëll; [2023]
    Nyckelord :Brand Storytelling; Communication; Experience; Marketing; Semiotics; Storytelling; Tea Branding; Visual Communication;

    Sammanfattning : This paper examines how Lipton and Kusmi Tea use storytelling and the customers' experience of tea in their digital communication. The usage of storytelling was found by examining their Instagram accounts, one packaging design and their about us texts. LÄS MER