Sökning: "branding process"
Visar resultat 1 - 5 av 401 uppsatser innehållade orden branding process.
1. The Challenges of Social Enterprises in Balancing Economic, Social, and Environmental Tradeoffs: Comparative Case Study of Hybrid Organizing- Swedish Context.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose -This master thesis is to investigate the challenges of sustainability and to understand how massive effort of collaborative hybrid organizing, involving multiple stakeholders from private, public, and civil societies balance or aligns the activities that generate economic, social, and environmental impacts. And to analyze the effects of competition between the investors interested in the joint collaborative initiatives. LÄS MER
2. Running to the top? - A qualitative research report investigating how the best male elite runners in Sweden relate to their own personal brand.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This research seeks to further develop the understanding of how professional athletes relate to personal brand building. Previous literature has canvased the landscape of celebrity athletes in sports such as football, golf, tennis and basketball. LÄS MER
3. Let's get certified ? A qualitative case study on an organizational culture certification and employer branding
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to examine the meaning of an organizational culture certification. We are intending to create a deeper insight into the certification process, its outcomes and benefits in order to get an understanding of how the concept can be interpreted in a scientific manner. LÄS MER
4. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER
5. Platsvarumärkning i Stockholm : En analys av intressenters förhållningssätt
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Idag är det få platser som inte är föremål för någon typ av varumärkesarbete. Marknadsföring och varumärkning av städer, regioner och länder ses som ett sätt att konkurrera om ekonomiska resurser utifrån, men också för att skapa relationer till de egna invånarna. LÄS MER