Sökning: "branding"

Visar resultat 1 - 5 av 1654 uppsatser innehållade ordet branding.

  1. 1. Uppsala - Sveriges bästa cykelstad : Länken mellan identiteten som cykelstad och varumärket cykelstaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Jonna Malmback; [2019]
    Nyckelord :city branding; place branding; city branding; place branding; platsidentitet; cyklism; cykelstad;

    Sammanfattning : Många städer försöker utmärka sig på den globala världsmarknaden genom att skapa varumärken för sin stad, så kallade city- och place branding, som översätts till marknadsföring på svenska. Dessa begrepp har fått relativt lite plats inom forskningen, vilket har resulterat i att konsekvenserna av att använda sig av city- och place branding är tämligen okända. LÄS MER

  2. 2. Employer branding, den enda vägen till framgång? : En kvalitativ studie om Karlstads kommuns employer branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Frida Brundin; Linda Kanavina; [2019]
    Nyckelord :employer branding; identity; identification; profession; employer branding; identitet; identifikation; yrkesroll; yrkeskår;

    Sammanfattning : Employer branding är något som idag kan ses som en självklarhet för många arbetsgivare. De anställda ska identifiera sig med arbetsplatsens varumärke och representera det på sådant sätt som arbetsgivaren önskar. Det krävs dock en hel del förberedning och hårt arbete för att detta ska nå ut till de anställda. LÄS MER

  3. 3. Kompetensförsörjning i kommunal verksamhet – strategier för att attrahera och rekrytera nya medarbetare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Lina Holmbeck; [2019]
    Nyckelord :Kompetensförsörjning; employer branding; kompetens; offentlig sektor; attrahera; rekrytera; Social Sciences;

    Sammanfattning : Kommunala verksamheter runt om i Sverige står idag inför en stor rekryteringsutmaning då antalet gamla och barn blir större och antalet medborgare i arbetsför ålder blir färre. På grund av detta är det viktigt för kommuner att arbeta med att attrahera och rekrytera nya medarbetare men även utveckla och behålla befintlig personal vilket går under begreppet kompetensförsörjning. LÄS MER

  4. 4. Employer Branding och dess interna och externa betydelse

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Alicia Hansson; Emma Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Value Proposition; Competence Development; Social Sciences;

    Sammanfattning : Due to the number of changes in the labor market, it is of high importance that organizations form strategies to attract, develop and maintain employees. One of these current strategies are referred to as Employer Branding, which can be viewed as the package of the functional, economic and psychological benefits provided by employment, and identified with the employing company. LÄS MER

  5. 5. City Competitiveness and Branding : Identities and strategies in two Swedish municipalities

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Gustav Hodges-Dexner; [2019]
    Nyckelord :Place branding; Competitive identity; City development; Municipalities; Brand management;

    Sammanfattning : As the world-economy becomes increasingly competitive, places adopt different methods to elevate their attractiveness. The paper examines how two medium-sized Swedish cities, Uppsala and Västerås, develop their own competitiveness, identities, and images in relation to the principles and concepts laid out by Simon Anholt in his book Competitive identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (2007). LÄS MER