Sökning: "branding"

Visar resultat 1 - 5 av 1467 uppsatser innehållade ordet branding.

  1. 1. Att attrahera och behålla -En studie om svenska globalt kända företags Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Friman; Ebba Sköld; [2019-09-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Gabriella Johansson; Amanda Törn; [2019-09-03]
    Nyckelord :Employer branding; Sustainability; CSR; Recruitment;

    Sammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate socialresponsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companiespresent their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER

  3. 3. Störst kommer först? - Employer branding i mindre, nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Hanna Svensson; Sandra Andersson; [2019-09-02]
    Nyckelord :Employer branding; HR; konkurrens; nya företag; småföretag;

    Sammanfattning : In recent years, employer branding has become a popular and very used strategy for all typesof organizations and companies. Since the difference between big corporations and small,newly started companies, can be quite big it is important to take this under consideration whencreating the employer branding strategy. LÄS MER

  4. 4. Medborgardialog i planeringsprocessen för utveckling av Arvika hamn - Verktyg för demokratiskt inflytande eller för legitimering av redan tagna beslut?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Moa Andersson; [2019-08-12]
    Nyckelord :Medborgardialog; governmentality; rationalitet; rätten till staden; Arvika kommun;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån ett governmentality-perspektiv undersöka medborgardialogen i Arvika kommun för att urskilja tendenser gentemot rationaliteterna decentraliserad deliberativ demokrati och urban neoliberalism, samt vad detta innebär för invånares rätt till staden. Studien ämnar därigenom att bidra med ökad kunskap till forskningsfältet om vid vilka premisser medborgardialogen kan bidra till ökad delaktighet och inkludering. LÄS MER

  5. 5. Employer Brand Loyalty Revisited - Adapting to a Changing Reality - A qualitative article on how companies, engaging in Employer Branding efforts, need to adapt to a constantly changing context

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Viktor Brodin; Anna Forkman; [2019-07-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Employer Brand Loyalty; Employer Brand Relations; Employer Brand Identity; Employer Value Proposition - EVP; External influences; Jolts;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER