Sökning: "brandloyalty"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet brandloyalty.

  1. 1. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Nilsson; Edmon Ferizi; [2023]
    Nyckelord :Social marketing; Brand loyalty; Attitude loyalty; Social marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Attitydlojalitet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER

  2. 2. Köpbeteende hos studenter gällande val av laptop : Varumärkeslojalitet och påverkan av referensgrupper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Robin Kedmark; Adam Tewodros; [2022]
    Nyckelord :Laptops; Consumer behaviour; Brand loyalty; Brand awareness; Reference groups; Word of mouth; Perceived quality; Laptops; Konsumentbeteende; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskännedom; Referensgrupper; Word of mouth; Upplevd kvalité;

    Sammanfattning : This study examines students in Sweden between the ages of 20-30 and examines their purchasing behaviour regarding choice of laptops. This paper will study the effects of brand loyalty and reference group and how it affects the consumers choice of brand. This study uses a qualitative method to gather information. LÄS MER

  3. 3. Generation Z and brand loyalty: the influence of Gen Z specific expectations on attitudinal and behavioural loyalty

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Nine Cagnin; Manon Nicolas; [2022]
    Nyckelord :Generation Z; brand loyalty; attitudinal; behavioural; ethics; omnichannel experience; value for money; entertaining content; authenticity;

    Sammanfattning : Background - Generation Z is the future larger group of consumers. Members of thisgeneration are key in the strategy of brands to remain competitive in the long-term. Buttheir loyalty is more difficult to get compared to other generations. It is assumed that itis linked to their specific expectations and the way brands handle them. LÄS MER

  4. 4. The effect of social media marketing activities on brand image and brand loyalty : A quantitative study within the sportswear industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Frida Johansson; Miranda Hiltula; [2021]
    Nyckelord :Customer Based Brand Equity; Social Media Marketing Activities; Brand Image; Brand Loyalty;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to gain further understanding of how social mediamarketing activities can affect a firm's brand loyalty and brand image. The study was conductedwithin the sportswear industry. LÄS MER

  5. 5. Strävan efter en hållbar, säker och rättvis värld : En fallstudie på ASICS om CSR, Varumärke och Varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Amanda Wikström; Linn Karlsson; [2015]
    Nyckelord :CSR; Brand; Brandloyalty; CSR; Varumärke; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Problemställningar: Hur arbetar sportföretag med Corporate Social Responsibility (CSR)? Hur är CSR-arbetet hos ett sportföretag sammankopplat med deras varumärke och varumärkeslojalitet? Syfte: Syftet med denna studie är att få en djupare förståelse om hur ett av de största sportföretagen, som tillverkar sportutrustning och kläder, arbetar med CSR samt hur de förhåller sig till fenomenet. Vi vill även undersöka hur ett sportföretags CSR-arbete är sammankopplat med företagets varumärke och varumärkeslojalitet. LÄS MER