Sökning: "brands as resources"

Visar resultat 11 - 15 av 101 uppsatser innehållade orden brands as resources.

  1. 11. Entrepreneurial Success Factors for Next-gen Startups Challenging the Traditional Food Industry - A Qualitative Study of New Ventures within the Growing Food Tech Sector

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jennifer Gilchrist; Lovisa Malmberg; [2022-07-15]
    Nyckelord :food tech; next-gen food and beverage; new venture success; entrepreneurial success factors; survival; growth; plant-based alternatives;

    Sammanfattning : Times are changing. The food industry is expected to experience a total revolution of the current status through the emergence of new business models, new value chains and food products, putting emphasis on sustainability and health. LÄS MER

  2. 12. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  3. 13. Is Bling a Thing? Exploring the Performance Management Systems of a Luxury Fashion Brand

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Axel Eklund Bona; Hedda Sievert; [2022]
    Nyckelord :Performance Management Systems; PMS in Luxury Brands; Forms of Capital;

    Sammanfattning : This qualitative single case study draws upon eleven interviews and investigates how distinguishable characteristics associated with being a luxury fashion brand have affected the company's Performance Management Systems ("PMS") and the subsequent implications for the interplay between financial and non-financial focus. Empirically structured around Otley's (1999) framework for PMS research and analyzed with Bourdieu's (1986) forms of capital theory, the findings indicate that industry-inherited key characteristics of the company were derivable to a combination of underlying social and cultural capital in the organization. LÄS MER

  4. 14. Det moderna plagget för alla : Cirkulära metoder för att skapa hållbara jeans för människa och miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Vendela Björklund Engström; Beatrice Alfredsson; [2022]
    Nyckelord :Circular economy; service life extension; sustainability; publicity; jeans; repair; recycle; resell; transparency; Cirkulär ekonomi; förlängd livslängd; hållbarhet; publicitet; jeans; repair; recycle; resell; transparens;

    Sammanfattning : Syftet är att granska cirkulära textila hållbara metoder inom fyra olika jeansvarumärken. Genom en tematisk analys ska deras skilda tillvägagångssätt till sina cirkulära koncept att presenteras. LÄS MER

  5. 15. Co-branded partnerships with human brands. : A qualitative study to understand managerial efforts of said phenomenon.

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Miriam Latifa Janet Balegh; Elin Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Influencers. Human brand. Brand development. Marketing. Social media. Co-branding.;

    Sammanfattning : Background: Partnerships between brands and social media influencers are becoming more and more common. This co-branding effort presents many benefits for both parties, thus making it a win-win situation. LÄS MER