Sökning: "brands as resources"
Visar resultat 11 - 15 av 101 uppsatser innehållade orden brands as resources.
11. Entrepreneurial Success Factors for Next-gen Startups Challenging the Traditional Food Industry - A Qualitative Study of New Ventures within the Growing Food Tech Sector
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Times are changing. The food industry is expected to experience a total revolution of the current status through the emergence of new business models, new value chains and food products, putting emphasis on sustainability and health. LÄS MER
12. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER
13. Is Bling a Thing? Exploring the Performance Management Systems of a Luxury Fashion Brand
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : This qualitative single case study draws upon eleven interviews and investigates how distinguishable characteristics associated with being a luxury fashion brand have affected the company's Performance Management Systems ("PMS") and the subsequent implications for the interplay between financial and non-financial focus. Empirically structured around Otley's (1999) framework for PMS research and analyzed with Bourdieu's (1986) forms of capital theory, the findings indicate that industry-inherited key characteristics of the company were derivable to a combination of underlying social and cultural capital in the organization. LÄS MER
14. Det moderna plagget för alla : Cirkulära metoder för att skapa hållbara jeans för människa och miljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet är att granska cirkulära textila hållbara metoder inom fyra olika jeansvarumärken. Genom en tematisk analys ska deras skilda tillvägagångssätt till sina cirkulära koncept att presenteras. LÄS MER
15. Co-branded partnerships with human brands. : A qualitative study to understand managerial efforts of said phenomenon.
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Partnerships between brands and social media influencers are becoming more and more common. This co-branding effort presents many benefits for both parties, thus making it a win-win situation. LÄS MER