Sökning: "branschanalys strategi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden branschanalys strategi.
1. En branschanalys av den svenska mobilmarknaden -Strategi, konkurrenssituationen och 4G:s påverkan
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background and problem The Swedish mobile market is highly competitive despite the oligopoly that currently exists. A short product life cycle together with fads and new innovations puts pressure on the operators to respond to the ever changing environment and to develop and adapt their strategies after it. LÄS MER
2. Konsten att skapa en hundportfölj, en effektivitetsstudie av stockholmsbörsen mellan 1996-2011, ur ett contrarian-perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att försöka skapa en handelsstrategi som går ut på att utnyttja en eventuell contrarian-effekt på stockholmsbörsen. Studien sträcker sig mellan åren 1996-2011 och syftar till att identifiera en eventuell signifikant överavkastning mot aktuellt jämförelseindex. LÄS MER
3. Processen fram till en positioneringsstrategi - Visa din plats!
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Uppsatsen kommer visa på den process som ett företag kan gå igenom för att finna sin positioneringsstrategi Vi belyser vikten av att samtliga steg finns med i processen och deras inbördes påverkan och behov av varandra. Syftet är att beskriva och analysera processen för positioneringsstrategi av ett enskilt eller nyetablerat hotell på en konkurrensutsatt hotellmarknad. LÄS MER
4. Affärssystembranschen - En studie av branschens förutsättningar
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Affärssystembranschen - En studie av branschens förutsättningar Författare: Peter Colliander, Jacob Lundblad, Sophie Monsén Handledare: Hans Knutsson Problem: Affärssystembranschen genomgår idag en omvälvande fas då nya aktörer kommer in på marknaden samtidigt som den tekniska utvecklingen går allt fortare och befintliga aktörer ändrar strategier. Konjunkturläget bidrar till pressen på befintliga aktörer och det har debatterats mycket i affärspress huruvida vissa aktörer kommer att slås ut eller ej. LÄS MER